تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 19:38
کد خبر : 62378

خودنمایی شیوه های بانکداری مجازی همزمان با پاندمی کووید ۱۹

خودنمایی شیوه های  بانکداری مجازی همزمان با پاندمی کووید ۱۹

هستی مدبری کارشناس امور بانکی در گفتگویی اختصاصی با اقتصاددان به سوالات ما در خصوص بانکداری مجازی و رشد آن در زمان کرونا پاسخ داد: تعریف شما از بانکداری مجازی چیست؟ بانک مجازی قادر است خدمات خود را به مشتریان در فضای مجازی مانند اینترنت ارائه کند و در واقع به صورت رایانه‌ای است و

هستی مدبری کارشناس امور بانکی در گفتگویی اختصاصی با اقتصاددان به سوالات ما در خصوص بانکداری مجازی و رشد آن در زمان کرونا پاسخ داد:
تعریف شما از بانکداری مجازی چیست؟
بانک مجازی قادر است خدمات خود را به مشتریان در فضای مجازی مانند اینترنت ارائه کند و در واقع به صورت رایانه‌ای است و نسل نوینی از بانکهاست که مشتری را قادر می‌سازد در کوتاهترین زمان، به برنامه های پولی و مالی خود دست یابد.

Covid-19 ظاهر صنایع جهان را مختل کرده و روشهای فعلی تجارت را برای شرکتها نیز تغییر داده است. صنعت بانکداری نیز از این تغییر مستثنی نیست. بانکها با تغییر به مدلهای تجاری جدید و ارائه خدمات بانکداری کاملاً دیجیتالی در سال ۲۰۲۱ در حال تغییرند.

از روندهای فعلی بانکداری برای ما صحبت بفرمائید ؟
شفافیت بانکداری باز، داده ها به عنوان یک ابزار شخصی سازی قابل پیش بینی، ارائه هوش‌مصنوعی خدمات بیشتر، محاسبات ابَری، اتوماسیون با استفاده از زمان و پول به طور موثر، اتوماسیون با استفاده از زمان و پول به طور موثر، قابلیت اطمینان کلید پیشرفت، امنیت و حریم خصوصی، سرعت و واکنش پذیری، قابلیت استفاده و طراحی بصری، اهمیت تجسم به عنوان یک روند جهانی
با تمرکز بر روندهای جاری در بانکداری و رقابت فزاینده، بانکها باید با مشتریان خود اعتماد و یک محیط باز و صادقانه را ایجاد کنند. این امر در مورد شفاف سازی تجارت شما بیان حقیقت و پذیرش اشتباهات است. با توجه به آخرین روندهای بانکداری دیجیتال، یک بانک باید به جای اتکا به شیوه‌های معمول خرده فروشی، بر بانکداری باز و شفافیت بیشتر تمرکز کند.

تحلیل شما از شخصی سازی قابل پیش بینی، از موارد عنوان شده چیست؟
هوش‌مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) بازاریابان مالی را تشویق می‌کند تا شخصی‌سازی بیشتری به مصرف کنندگان ارائه دهند. در این عصر دیجیتال، شخصی‌سازی صرفاً به داده‌های اساسی مانند نام مشتری اشاره نمی‌کند. در عوض، شامل شناختن دوست داشتن و نداشتن مشتریان شما و ایجاد بسته‌های منحصر به فرد برای هر مشتری بر اساس نیازها و خواسته‌های آنها است.

روند بانکداری دیجیتال برای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که از ربات های مبتنی بر هوش‌مصنوعی برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد ترجیحات مشتری استفاده شود. بازاریابان مالی می‌توانند از این داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته برای ارائه شخصی‌سازی قابل پیش بینی و لذت بردن از مشتریان خود استفاده کنند. در واقع می توانند نیازهای مشتریان خود را سریعتر در زمان واقعی درک کنند.
چگونگی دسترسی به محاسبات ابَری را بیشتر توضیح می دهید؟
رشد چشمگیری در استفاده از رایانش ابَری به راحتی در اینترنت در دسترسند. ما می‌توانیم منتظر یک تغییر عظیم به سمت محاسبات ابری در صنعت بانکداری باشیم زیرا مزایایی به شرح زیر برای بانکها به همراه دارد: بهره‌وری هزینه، مقیاس‌پذیری جهانی، سرعت، امنیت کافی، قابلیت اطمینان، راحتی، کاهش دادن خطر از دست دادن داده‌ها در صورت بروز بلایای فیزیکی

روندهای فعلی بانکداری در استفاده از اتوماسیون چگونه است؟

هنوز شرکتها و بانکهایی وجود دارند که انبوهی از داده‌های دستی را انجام دهند. متأسفانه، مدیران ارشد به جای تدوین استراتژیها مشغول بررسی کارهای دستی هستند. در اینجا نحوه اتوماسیون می تواند فرآیندهای داخلی یک بانک را تغییر دهد. توماسیون می تواند به کاهش هزینه‌ها، افزایش‌کارآیی، صرفه‌جویی در وقت و تمرکز بانک‌ها بر نوآوری کمک کند. به عنوان مثال، هر موسسه مالی می تواند با پیاده سازی سیستم های تشخیص نوری (OCR) از شر وظایف ورود اطلاعات خلاص شود.

به عقیده شما قابلیت اطمینان چگونه می تواند کلید پیشرفت باشد؟

با افزایش کاربران بانکداری دیجیتال، یک بانک نمی تواند خرابی سرور معیوب داشته باشد. حتی چند دقیقه می تواند شهرت و حسن نیت آنها را در طول چند دهه ایجاد کند. به عنوان مثال، قطع سیستم بانک مرکزی هند منجر به خسارت هنگفتی برای بانک شد. بیش از ۱۶۰۰۰ تراکنش در هر ساعت روی این پلتفرم انجام می‌شود. بنابراین هر دقیقه مهم است. این اشکالات فنی نگرانی‌های زیادی را در مورد شهرت و اعتبار موسسه ایجاد کرده است. بنابراین، بانکها باید زمان و پول قابل توجهی را سرمایه‌گذاری کنند که سیستم های آنها همیشه بدون خطا کار کند.

در ارتباط با امنیت و حریم خصوصی مشتری، چه مسائلی باید بدانیم؟

بانکها و سرقت، مترادف هم هستند. به موازات رشد محصولات و خدمات بانکداری دیجیتال جدیدتر، مشتریان اکنون بیشتر در معرض تهدید از دست دادن پول هستند. امنیت سایبری در حال حاضر به تقاضای عمده مشتریان برای هر بانک دیجیتالی تبدیل شده است. نیمی از مردم در صورت مواجهه با نقض حریم خصوصی، استفاده از خدمات یک موسسه مالی را متوقف خواهند کرد. بانکها باید برای جلوگیری از خطرات حملات سایبری، روی سیستم‌های امنیتی سرمایه‌گذاری کنند، ممیزی‌های امنیتی مداوم برای کاهش نقاط ضعف انجام شود. و به مشتریان در مورد امنیت سایبری و نحوه محافظت از خود آموزش دهند.

سرعت و واکنش پذیری در ارتقای بانکداری مجازی را چگونه تفسیر می کنید؟

هر بانکی باید سرعت سیستم‌های اداری خود را افزایش دهد. سرعت چیزی است که می‌تواند مزیت رقابتی برای هر بانکی ایجاد کند. در حال حاضر مشاغل باید سریعتر تصمیم بگیرند و از یک شریک بانکی قابل اعتماد و سریع خواسته شود تا وجوه خود را به طور کارآمدتر و سریعتر هدایت کند.
برنامه های قابل استفاده در بانکداری مجازی و طراحی بصری چه می تواند باشد؟
کاربری گرافیکی کاربرپسند و بصری در حال حاضر نیاز اصلی هر سرویس است. برنامه‌های فوق العاده سفارشی محبوب‌تر از ابزارهای کاربردی محدود هستند. مشتریان نمودارها، اینفوگرافیکها و ماژول‌های تعاملی را به جای ورق‌های معمولی Excel ترجیح می‌دهند. بنابراین میتوان عملکردهای جدیدتری از برنامه‌های بانکی در سال ۲۰۲۱ و سالهای آتی انتظار داشت. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که برنامه های بصری، جذاب و شیک تری در روندهای آینده دیجیتال معرفی شود.

هدف از اهمیت تجسم از آخرین روندهای بانکداری،چیست؟
نسل فعلی بیشتر از تجسم در برنامه روزمره خود قدردانی می‌کند. اکنون تجربه کاربری نقش مهمی در مزیت رقابتی هر موسسه مالی ایفا می‌کند. در حال حاضر بانکها به طور کامل در ایجاد برنامه های نوآورانه سرمایه گذاری خواهند کرد زیرا مشتریان به همراه قابلیت‌های بیشتر به تجربه کاربران نیاز دارند. انتظار یک آینده دیجیتالی پرهیجان برای صنعت بانکداری مورد توجه است.
چه انتظاری می توان در آینده از بانکداری دیجیتالی متصور شد؟
بانکها به اتوماسیون و مشتریان به خدمات آنلاین نیاز دارند. پاسخ اتوماسیون بانکی ممکن است در هوش‌مصنوعی و محاسبات ابری نهفته باشد. فناوری‌ها می‌توانند به تغییر بانکداری دیجیتال بدون شعبه، تسهیلات گشایش حساب دیجیتالی و غیره کمک کنند. به عنوان مثال، در پی همه‌گیری کووید -۱۹، بسیاری از مشاغل برای مبارزه با پیامدهای بعدی به جریان نقدی ثابت نیاز خواهند داشت. با کمک هوش‌مصنوعی و تحول دیجیتالی، بانکها می‌توانند محصولات جدیدی را توسعه داده و روند جمع‌آوری وجوه برای پرداخت به موقع دستمزد کارکنان خود را ساده کنند. مشتریان به ترکیبی از خدمات فیزیکی و دیجیتالی نیاز دارند. جهت کلی این است: سهولت مالی و اختیار فراهم شود، تسهیل استفاده از بانک و پذیرش پرداخت از سایر نقاط جهان تنها با یک کلیک انجام شود، زمان و منابع مورد استفاده برای معاملات مالی کاهش یابد و مقبولیت جهانی پیدا کند.
در انتها نتیجه گیری شما از عنوان موارد بحث چیست؟
با تغییرات مستمر و اساسی در فناوری، بانکها می‌توانند متحول شوند. همانطور که پیش تر توضیح داده شد، کووید -۱۹ هر صنعتی را در سطح جهان مختل کرده است. بانکها با استفاده از فناوریهای پیشرفته مانند هوش‌مصنوعی، رایانش ابری و یادگیری ماشینی پیشرفته، رقابتی نسبت به سایرین خواهند داشت. سیاستها و استانداردهای بانکها بسیار بازتر و سفارشی‌تر میشود. بانکها محصولات متناسب با نیازهای مشتریان معرفی میکنند. تجسم، حفظ حریم خصوصی و امنیت سایبری در آینده اهمیت بیشتری پیدا میکند.

ح

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....