تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 13:20
کد خبر : 112920

خودروهای وارداتی در یک قدمی بورس کالا

خودروهای وارداتی در یک قدمی بورس کالا

فردا، ۴ بهمن ماه را باید به عنوان روز پاگشایی خودروهای وارداتی نام گذاری کرد. روزی که قرار است اولین عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا عملیاتی شود. اقتصاددان: برنامه ریزی برای عرضه خوروهای وارداتی نهایی شد. برهمین اساس اولین عرضه خودروهای وارداتی برای فردا ۴ بهمن ماه سال جاری از مسیر بورس کالا برنامه

فردا، ۴ بهمن ماه را باید به عنوان روز پاگشایی خودروهای وارداتی نام گذاری کرد. روزی که قرار است اولین عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا عملیاتی شود.

اقتصاددان: برنامه ریزی برای عرضه خوروهای وارداتی نهایی شد. برهمین اساس اولین عرضه خودروهای وارداتی برای فردا ۴ بهمن ماه سال جاری از مسیر بورس کالا برنامه ریزی شده است.

چانگان پیش قراول خودروهای وارداتی شد

بر اساس مصوبات جلسه ویژه پیگیری برنامه‌های اولویت‌دار دولت، قرار است محصولات چانگان به عنوان پیش قراولان خودروهای وارداتی بعد از بیش از چهار سال از مرز گذشته و به بازار عرضه شوند.

در حالی شاهد آفتابی شدن محصولات برند چینی چانگان در جاده بورس کالا هستیم که با توجه به انتشار خبار واردات محصولات دو برند کره ای کیا و هیوندایی مصرف کنندگان منتظر بودند تا محصولات این دو برند اولین خودروهایی باشند که از خط پایان ورود خودرو به بازار گذر می کنند.

این مساله با انتشار خبری مبنی بر دریافت مجوز کوشا خودرو (شرکت واردکننده محصولات کیا) از بورس کالا برای فروش دو هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو به صورت بورسی تقویت شد.

پاس رونالدینیویی در بازار خودروهای وارداتی

این اتفاق که توسط سیاست گذار خودرویی رقم خورده و چانگان جایگزین خودروهای کره ای روی تابلوی بورس کالا شد بی شباهت به پاس های بازیکن بزریلی یعنی رونالدینیو نیست. این هافبک تهاجمی سابق بارسلونا عادت داشت به جهت مخالفی که پاس می دهد نگاه کند. یعنی زمانی که قصد داشت به چپ پاس دهد به راست نگاه می کرد و با این شگرد می توانست مدافعان حریف را گول بزند.

پیشنهادات برای بهبود واردات خودرو

آن طور که از جزییات جلسه پیگیری برنامه‌های اولویت‌دار دولت به گوش می رسد وزیر صمت در جلسه یاد شده چند پیشنهاد را برای بهبود واردات خودرو مطرح کرد.

امکان استفاده از ارز با منشا تامین خارجی و همچنین دریافت مجوز برای قیمت گذاری خودروهای وارداتی در گمرک پیشنهادهای مطرح شده از سوی وزیر صمت بود.
خبر خوش وزیر

البته فاطمی امین در این جلسه از یک خبر خوش نیز رونمایی کرد. وزیر صمت دولت سیزدهم اعلام کرد تا کنون ۷۰ هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام شده است.

با توجه به تعداد اعلامی ثبت سفارش ها به نظر می رسد سیاست گذار خودرویی بتواند به هدف گذاری خود مبنی بر واردات ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال ۱۴۰۱ جامه عمل بپوشاند.

بنابراین ۴ بهمن ماه سال جاری را باید به عنوان روز پاگشایی محصولات وارداتی نام گذاری کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....