تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399 - 11:39
کد خبر : 34541

خلق پول بانکی؛ از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور

خلق پول بانکی؛ از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، خلق پول بانکی را یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور دانست. مهدی طغیانی با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی در صحن علنی مجلس اظهارداشت: در سال‌های اخیر با معضل خلق پول بانکی روبرو بوده ایم، یعنی به طوری که سودآوری واحدهای تولیدی و ظرفیت سودآوری اقتصاد

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، خلق پول بانکی را یکی از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور دانست.

مهدی طغیانی با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی در صحن علنی مجلس اظهارداشت: در سال‌های اخیر با معضل خلق پول بانکی روبرو بوده ایم، یعنی به طوری که سودآوری واحدهای تولیدی و ظرفیت سودآوری اقتصاد کشور مشخص نباشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک‌های خصوصی فارغ از خلق پول به عملیات بانکی نیز اقدام می‌کردند افزود: این بانک‌ها در نهایت کمبود مالی خود را از منابع بانک مرکزی برداشت می‌کردند و این مسئله برای اقتصاد کشور بسیار تورم‌زا بود.

طغیانی افزود: رسیدگی به تخلفات نظام بانکی؛ بخصوص بانک‌های خصوصی که عملاً پایبندی خاصی به مصوبات شورای عالی پول و اعتبار ندارد؛ از اولین گام نظارتی مجلس محسوب می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: شناسایی ابربدهکاران و درخواست میزان مطالبات غیرجاری آن‌ها و اینکه در چه بخش‌هایی سرمایه‌گذاری و چقدر سود پرداخت و چه میزان سود به سپرده‌گذاران پرداخت کرده اند؛ از جمله مهمترین محورهای تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی بشمار می‌رود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح نظام بانکداری در دستور کار قرار گرفته است، بازگشت استقلال و اقتدار بانک مرکزی را از محورهای مهم این طرح توصیف کرد و افزود: با این طرح بعبارتی دست بانک مرکزی و نظارت بیشتر بر بانک‌ها باز خواهد شد.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....