تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 - 11:12
کد خبر : 22852

خط و نشان جو بایدن برای ایران

خط و نشان جو بایدن برای ایران

دومین و آخرین مناظره دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پنجشنبه شب به وقت واشنگتن برگزار شد. مناظره نهایی نامزدهای دو حزب عمده سیاسی ایالات متحده برای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (سیزدهم آبان) امسال در فضایی متفاوت‌تر از مناظره اول برگزار شد.در این مناظره مجددا دو رقیب به یکدیگر اتهامات

دومین و آخرین مناظره دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پنجشنبه شب به وقت واشنگتن برگزار شد. مناظره نهایی نامزدهای دو حزب عمده سیاسی ایالات متحده برای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (سیزدهم آبان) امسال در فضایی متفاوت‌تر از مناظره اول برگزار شد.در این مناظره مجددا دو رقیب به یکدیگر اتهامات مختلفی وارد کردند و ناظران جهانی دوباره با چهره عریان آمریکا روبه رو شدند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اسکناس  ، دونالد ترامپ به عنوان آغازگر مناظره از کرونا سخن گفت و در دفاع از عملکرد دولتش اعلام کرد: ما بزرگترین اقتصاد دنیا را بستیم تا با بیماری ترسناکی که از چین آمده مبارزه کنیم، ۸۵ درصد مرگ میر پایین آمده و به مراتب از کشورهای دیگر کمتر است.وی در ادامه تصریح کرد: واکسن طی هفته‌های آینده تکمیل و توزیع خواهد شد، من گرفتار بیماری بودم و درمان پیدا کردم.سپس جو بایدن با انتقاد از نحوه مدیریت بحران کرونا از سوی دولت ترامپ گفت: روشی که این رییس جمهور به بحران رسیدگی کرده، فاجعه آمیز بوده است، اما مردم آمریکا بدانند که من این را پایان می‌دهم.نامزد حزب دموکرات‌ها افزود: مردم دارند یاد می‌گیرند که چطور بمیرند، این در حالی است که ما داریم یاد می‌گیریم چطور زندگی کنیم.نامزد حزب دموکرات‌ها در پاسخ به این سوال که چگونه آمریکا را از بحران کرونا نجات خواهد داد، گفت: اکنون بیش از ۲۲۰ هزار نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند و کسی که مسئول این اتفاق است نباید رئیس‌جمهور آمریکا باشد. آمریکا «زمستان تاریکی» پیش رو خواهد داشت.

ترامپ گفت: ما نمی‌تونیم خودمان را در زیرزمین پنهان کنیم، بایدن دوست داره خودش را پنهان کند، من در هر نشست و ملاقات نمی‌توانستم بهم بزنم، چیزهای زیادی یاد گرفتم، پزشکان خوبی داشتم، ما باید بهبود پیدا کنیم نه اینکه کشور را تعطیل کنیم.رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: دموکرات‌ها می‌گویند که همه چیز را باید تعطیل می‎کردم و وقتی هم تعطیل کردم، گفتند کار بدی است و خارج ستیزی حالا می‌گویند باید زودتر تعطیل می‌کردی.بایدن در ادامه در پاسخ به سوال مربوط به ادعای دخالت احتمالی ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: هر کشوری که در انتخابات آمریکا مداخله کند، بهایش را خواهد پرداخت، مداخله در حاکمیت ایالات متحده آمریکا بها دارد. ولی نمی‌دانم چرا ترامپ در این زمینه علاقه‌ای به مقابله با پوتین ندارد.ترامپ هم در پاسخ گفته که هیچ‌کس با روسیه سخت‌گیرتر از وی نبوده است و ایران و روسیه می‌خواهند او در انتخابات بازنده شود. بایدن سه و نیم میلیون دلار از روسیه گرفت، یک بار توضیح دهید، من از پولی از روسیه نگرفته و نخواهم گرفت.

نامزد حزب جمهوری‌خواهان افزود: هیچ کس مثل من برخورد سخت‌تری با روسیه نکرده است. بایدن زمانی که داشت ملحفه و بالشت می‌فروخت، من با تانک مقابله می‌کردم.بایدن به ترامپ گفت: من در کل زندگیم حتی یک سنت هم از هیچ منبع خارجی دریافت نکرده‌ام، من ۲۲ سال سابقه مالیاتی خود را منتشر کردم، اما شما یک سال را هم منتشر نکردید، چهار سال است که می‌گویی می‌خواهم (اظهارنامه مالیاتی) منتشر کنم، پس چرا منتشر نمیکنی؟ چین و روسیه به تو خیلی پول می‌دهند نه به من.نامزد دموکرات‌ها افزودک ما مطلع شدیم که این رئیس جمهور ۵۰ بار در چین به خاطر یک حساب بانکی مخفیانه، مالیات پرداخت کرده است. ما همچنین مطلع شدیم که او در چین تجارت می کند.ترامپ در جواب بایدن گفت: من طی سالهای اخیر دهها میلیون دلار مالیات داده‌ام، همه‌اش از ۷۵۰ دلار می‌گویند، چین به من پول نمی‌دهد، به شما پول می‌دهد، این شما هستند که از اوکراین پول دریافت می‌کنید.رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ۴۸ میلیون دلار خرج کردند تا مدارکم را بررسی کنند، اما هیچ سند دال بر تبانی من پیدا نکردند. آقای بایدن این برادر شما بود که از ایران پول دریافت کرد.ترامپ ادامه داد: من حساب‌های بانکی زیادی دارم، لیست آنها موجود است، حساب بانکی من در چین در موجود است که در سال ۲۰۱۵ بسته شد، من دوست داشتم معاملاتی در چین کنم، اما تصمیم گرفتم این کار را نکنم، برخلاف بایدن که آن زمان معاون باراک اوباما بود.معاون اوباما گفت: من کاری خواهم کرد که چین مجبور شود از مقررات بین المللی پیروی کند، در واقع باید کاری کرد اراذل و اوباشی که در کره شمالی هستند و رییس جمهوری چین و روسیه تسلیم شوند.ترامپ افزود: وقتی با اوباما در کاخ سفید صحبت کردم ، گفت بزرگترین معضل کره شمالی است، من با رهبر کره شمالی رابطه خوبی داریم و جنگی در کار نیست، کیم جون اون آدم متفاوتی است. بایدن گفت: ترامپ با مذاکره به کره شمالی مشروعیت داد، و به یک اوباش گفت دوست خوب من. ولی من اگر رئیس جمهور شوم تنها به این شرط مذاکره می‌کنم که توانایی هسته‌ای کره شمالی کاهش یابد.

سی‌ان‌ان:بایدن پیروز مناظره بود

بر اساس یک نظرسنجی فوری که از سوی سی‌ان‌ان بلافاصله پس از مناظره آخر کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد، جو بایدن عملکرد بهتری نسبت به دونالد ترامپ داشته است. بر اساس این نظرسنجی، ۵۳ درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشتند عملکرد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات را بر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه با ۳۹ درصد ترجیح دادند.در این نظرسنجی هم‌چنین عنوان شد که ۷۳ درصد مردم انتقادات بایدن از ترامپ را در مناظره منصفانه دانستند و تنها ۲۶ درصد آن را نپسندیدند. در مقابل ۵۰ درصد نیز گفتند حملات ترامپ به بایدن در این مناظره مناسب بود و ۴۹ درصد آن را رد کردند.در همین حال این نظرسنجی تفاوت عمده‌ای در نظر مردم برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود نداشت. حمایت‌های به صورت کلی از بایدن ۵۵ درصد بود که این میزان بعد از مناظره به ۵۶ درصد رسید و حمایت‌ها از ترامپ نیز حدود همان ۴۲ درصد قبل ایستاد.البته در این مناظره ۵۶ درصد نظرات اقتصادی ترامپ را ترجیح دادند و ۴۴ درصد هم رای به بایدن دادند. در موضوع کروناویروس اما این بایدن بود که ۵۷ به ۴۱ درصد نظرات بهتری را از منظر افرادی را که مناظره را دیدند، ارائه داد.
در موضوعات دیگر نیز نظر رای دهندگان به صورت زیر بود:
آب‌وهوا: ۶۷ درصد بایدن-۲۹ درصد ترامپ
موضوعات نژادی: ۶۲ درصد بایدن- ۳۵ درصد ترامپ
حل مشکلات کشور: ۵۷ درصد بایدن- ۴۲ درصد ترامپ
رهبری قوی‌تر: بایدن ۴۹ درصد – ترامپ ۴۹ درصد
هم‌چنین ۶۰ درصد زنان رای به بایدن می‌دهند و ترامپ ۳۵ درصد رای زنان را به دست می‌آورد و در میان مردان ۴۷ درصد بایدن و ۴۴ درصد ترامپ را ترجیح می‌دهند.
فارغ از رای‌های حزبی نیز ۵۵ درصد مستقل‌ها بایدن و ۳۶ درصد ترامپ را برمی‌گزینند.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....