تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 تیر 1400 - 13:58
کد خبر : 52035

خطر پذیری و ریسک پذیری

خطر پذیری و ریسک پذیری

صباح مزبان پور همه مردم به یک اندازه، دوست ندارند شانس خود را امتحان کنند. تمایل ذاتی به پذیرفتن یا اجتناب کردن از ریسک، بر مدت زمانی که مدیران برای تصمیم گیری لازم دارند و اطلاعاتی که پیش از تصمیم گیری مورد نیازشان است، تاثیر میگذارد. ریسک کلمه ای است که در ابتدا همه از

صباح مزبان پور

همه مردم به یک اندازه، دوست ندارند شانس خود را امتحان کنند. تمایل ذاتی به پذیرفتن یا اجتناب کردن از ریسک، بر مدت زمانی که مدیران برای تصمیم گیری لازم دارند و اطلاعاتی که پیش از تصمیم گیری مورد نیازشان است، تاثیر میگذارد.

ریسک کلمه ای است که در ابتدا همه از آن می ترسند چرا که با معنی واقعی آن آشنا نیستند، ریسک یعنی سَفَر از نقطه الف به نقطه ب، بدون اینکه آن را تجربه کرده باشیم.

خیلی از آدم های ساده بهترین ایده ها را دارند اما جرات حتی بیان آن را ندارند اینجا است که ریسک کردن وارد میدان می شود، درست است پیش بردن هدفی ریسک شکست را نیز دارد اما با مهارت و مشورت و تحقیق درست، می توان آن را پیش برد.

آدم های ریسک پذیر انسان هایی شجاع هستند که هیچگاه تسلیم نمی شوند بلکه دنبال راهکار می گردند.

دونالد ترامپ به خاطر آمادگی که برای پذیرش ریسک دارد، معروف است، او‌ کارش را در دهه ۱۹۶۰ شروع کرد، در اواسط دهه۱۹۸۰ توانست با ریسک کردن در بازار متلاطم املاک در نیویورک، ثروت زیادی کسب کند. بعد تلاش کرد با سرمایه گذاری براساس موفقیت های پیشین، کار خود را توسعه دهد. درسال١٩٩۴، به طور خالص٨۵٠ میلیون دلار بدهکار شد.

وی که هیچوقت از ریسک کردن رویگردان نبود، باقی مانده دارایی های خود را در نیویورک، نیوجرسی و‌ حاشیه دریای کارائیب به کار گرفت، این بار شانس با او یار بود. براساس تخمین مجله فوریس، در سال۲۰۰۷ ارزش خالص دارایی های وی بالغ بر ۲/۹ میلیارد دلار بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....