تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 17:39
کد خبر : 92063

خروج پول و کاهش ارزش معاملات در بورس

خروج پول و کاهش ارزش معاملات در بورس

بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افت شاخص ها مواجه شد؛ هرچند که میزان افت شاخص ها خیلی زیاد نیست. اقتصاددان: این هفته شاخص کل بورس تهران حدود ۳۱۰۰۰ واحد، به میزان ۲ درصد کاهش یافت. شاخص کل در دو روز معاملاتی تغییرات جزئی داشت و در سه روز دیگر، تغییراتی نسبتا بزرگ

بورس تهران در جریان معاملات این هفته با افت شاخص ها مواجه شد؛ هرچند که میزان افت شاخص ها خیلی زیاد نیست.

اقتصاددان: این هفته شاخص کل بورس تهران حدود ۳۱۰۰۰ واحد، به میزان ۲ درصد کاهش یافت. شاخص کل در دو روز معاملاتی تغییرات جزئی داشت و در سه روز دیگر، تغییراتی نسبتا بزرگ تر را ثبت کرد.

شاخص هم وزن هم این هفته با کاهش مواجه شد و به میزان ۱٫۵۵ درصد افت کرد. اما وضعیت شاخص کل فرابورس بدتر بود و ۶۷۸ واحد و به میزان ۳٫۱۸ درصد کاهش یافت.

با توجه به اینکه در ۵ روز معاملاتی میزان افت شاخص کل بورس تنها ۲ درصد بوده، نمی توان افت این هفته را موثر و نگران کننده دانست اما از آنجا که بازار با یک روند فرسایشی همراه شده، این موضوع می تواند در معاملات هفته های آینده اثرگذار باشد.

ارزش معاملات جلب توجه نکرد

در سه روز ابتدایی معاملات این هفته ارزش معاملات خرد با افزایش مواجه بود اما افزایش ارزش معاملات به اندازه ای که تغییری قابل توجه داشته باشد نبود.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه ارزش معاملات خرد به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان رسید اما دوباره در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ارزش معاملات به کمتر از ۴ هزار میلیارد تومان رسید تا مشخص شود رشد ارزش معاملات در سه روز ابتدایی هفته حامل سیگنال خاصی نبوده است.

حقیقی ها هر روز پول خارج کردند

بازار سهام در معاملات این هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی اصلا وضعیت خوبی نداشت. در تمام ۵ روز معاملاتی این هفته حقیقی ها سرمایه خود را از بورس خارج کردند.

بیشترین خروج پول در روز شنبه با بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان رخ داد. در چهار روز دیگر هم دو روز خروج بیش از ۴۰۰ میلیارد تومانی ثبت شد، یک روز خروج بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان و یک روز خروج نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان.

به طور کلی حقیقی ها از ابتدای خرداد ماه تا انتهای این ماه، به جز دو روز در تمام روزهای معاملاتی پول خود را از بورس خارج کردند که این نشانه کم رمق بودن معاملات در سومین ماه سال ۱۴۰۱ است.

سردرگمی برای خرید و فروش اوراق بدهی و صندوق ها

در بخش ورود و خروج پول حقیقی از صندوق ها و اوراق بدهی، بیشتر خروج پول ثبت شده اما رقم آن به اندازه ای بزرگ نیست که چندان با اهمیت باشد.

حقیقی ها این هفته سه روز عملکرد تقریبا خنثی داشتند و در روز شنبه با خروج ۲۳۰ میلیارد تومان و در روز چهارشنبه با ورود ۲۱۰ میلیارد تومان به اوراق بدهی و صندوق ها، سردرگم بودن خود را نشان دادند.

همچنان فروشندگان زور بیشتری دارند

این هفته هم مانند هفته گذشته، فروشندگان دست برتر را در بازار داشتند اما وضعیت تا حدودی نسبت به هفته گذشته بهبود یافته است.

در هفته جاری سه روز قدرت فروشندگان حقیقی بیشتر بود و دو روز خریداران قدرت بیشتری داشتند.

بهترین آمار خریداران در روز دوشنبه بود که شاخص قدرت خریداران حقیقی عدد ۱٫۰۸ ثبت شد و بدترین آمار خریداران در روز سه شنبه با عدد ۰٫۸۵ بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....