تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 دی 1400 - 11:13
کد خبر : 71806

خروج از برجام شلیک به یک پای آمریکا بود

خروج از برجام شلیک به یک پای آمریکا بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در حساب کاربری توییتر خود، خروج آمریکا از برجام را مانند شلیک به یکی از پا‌های آمریکا توصیف کرد.   میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، در حساب کاربری توییتر خود خروج آمریکا از برجام را تیری به پای آمریکا توصیف کرد. اولیانوف

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در حساب کاربری توییتر خود، خروج آمریکا از برجام را مانند شلیک به یکی از پا‌های آمریکا توصیف کرد.

 

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، در حساب کاربری توییتر خود خروج آمریکا از برجام را تیری به پای آمریکا توصیف کرد.

اولیانوف در توییت خود نوشت: «تصمیم خروج از برجام مانند شلیک به یکی از پا‌های آمریکا بود. پای چپ یا راست فرقی نمی‌کند.»

اولیانوف در توییت جداگانه دیگری به دیدار با صادق مرافی، همتای کویتی خود اشاره کرد و گفت: «امروز با دوست خوبم صادق مرافی، نماینده کویت ملاقات کردم و او را در جریان وضعیت کنونی مذاکرات وین قرار دادم. همچنین درباره چشم انداز گفتگو در خصوص امنیت در خلیج فارس پس از احیای برجام تبادل نظر کردیم.»

از طرفی دیگر نیز ایزاک هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در حساب کاربری توییتر خود از ملاقات با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا خبر داد. هرتزوگ در توییت خود نوشت که آن ها درباره روابط دوستانه رژیم صهیونیستی و آمریکا گفتگو کردند و از جو  بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از صهیونیست ها تشکر کرد.

هرتزوگ در ادامه توییت خود با ادعای نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران، ادعا کرد: «در این گفتگو ما نگرانی خود از پیشروی ایران به سوی تسلیحات هسته‌ای به موازات مذاکرات وین را ابراز و بر لزوم توقف دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به هر قیمتی تاکید کردم.»

اولیانوف در توییت جداگانه دیگری به مسئله تنش بین ناتو و روسیه پرداخت و با اظهار این که روسیه در پیگیری منافع ملی خود در گفتگو با ناتو بسیار ملایم عمل می‌کند، افزود: «به دلیل ملایمت ما نگرانی‌های ما نادیده گرفته می‌شود. صبر ما تمام شده و لحن و رویکرد تغییر کرده است. امیدواریم آمریکا و ناتو متوجه شوند روال عادی مراودات دیگر اثربخش نخواهد بود.»

روسیه پیش از این اعلام کرده بود که اگر ناتو نگرانی‌های روسیه را نادیده بگیرد، مسکو آماده پاسخ نظامی است. پیش‌تر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو بر تهیه ضمانت‌های امنیتی در یک بازه زمانی مشخص اصرار دارد و آماده گفتگو با آمریکا برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه است.

اخیرا ادعا‌هایی از طرف آمریکایی‌ها مطرح شده مبنی بر اینکه روسیه در حال جمع آوری نیرو‌های خود در مرز اوکراین با هدف برنامه ریزی برای حمله به کی یف است، اما مقامات مسکو به دفعات این ادعا‌ها را رد کرده اند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....