تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 آذر 1399 - 21:08
کد خبر : 25802

اختصاص رمز قوی وای‌فای، ضامنی برای امنیت شبکه

اختصاص رمز قوی وای‌فای، ضامنی برای امنیت شبکه

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص جلوگیری از نفوذ افراد سود‌جو و قطع دسترسی کاربران غیر مجازبه شبکه وای‌فای گفت: برای ارتقاء امنیت، از رمزی قوی شامل حداقل ۸ کاراکتر و ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، علائم و یا نمادها استفاده کنید. پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا

pish 25 اقتصاددان نوشته
رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص جلوگیری از نفوذ افراد سود‌جو و قطع دسترسی کاربران غیر مجازبه شبکه وای‌فای گفت: برای ارتقاء امنیت، از رمزی قوی شامل حداقل ۸ کاراکتر و ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، علائم و یا نمادها استفاده کنید.

پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر گفت: رمزگذاری وای‌فای اصلی‌ترین اقدام دفاعی کاربران در برابر افراد سودجویی است که به دنبال نفوذ و دسترسی غیرمجاز به شبکه کاربران هستند.

وی با اشاره به اینکه معمولاً نام کاربری و پسورد پیش فرض در اکثر مودم‌ها Admin/Admin است، افزود: اولین اقدام پس از راه‌اندازی وای‌فای تغییر رمز پیش فرض آن است.

سرهنگ یادگار نژاد بیان کرد: در صورتی که از رمز عبور قدرتمندی برای وای فای استفاده نشود افراد سودجو به راحتی با حدس زدن رمز عبور به شبکه کاربر دسترسی غیرمجاز پیدا می‌کنند، بنابراین بایستی از رمزی که حداقل ۸ کاراکتر و ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد، علائم و نمادها است استفاده شود.

این مقام انتظامی یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از نفوذ کاربران غیرمجاز به شبکه وای‌فای را مخفی کردن اسم وای‌فای عنوان کرد و گفت: با مخفی کردن اسم وای‌فای (SSID)، دیگر اسم وای فای شما بین شبکه‌های پیدا نیست و اگر کسی ssid کاربر را نداند نخواهد توانست به وای فای آن وصل شود.

این مقام مسئول گفت: یکی از بهترین و قابل ‌اعتمادترین راهکارهای قطع دسترسی کاربران غیرمجاز به وای‌فای، فعال کردن قابلیت MAC Address مودم است که برای این کار باید آدرس مک (MAC Address) دستگاهی که برای وصل شدن به وای‌فای مجاز است را در قسمت MAC Filter مربوط به مودم اضافه کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان یادآور شد: هموطنان می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir دریافت کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

ت

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....