تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 11:48
کد خبر : 81402

خبر مهم درباره استفاده از آنتی‌ویروس کسپرسکی

خبر مهم درباره استفاده از آنتی‌ویروس کسپرسکی

آلمان درباره استفاده از نرم افزار آنتی ویروس روسیه کسپرسکی لَب (Kaspersky Lab) به دلیل ریسک بهره برداری شدن از سوی روسیه برای حمله سایبری هشدار داد. دفتر فدرال امنیت اطلاعات آلمان، سه‌شنبه هشداری را صادر و اعلام کرد شرکتها و مقاماتی که وضعیت امنیتی ویژه‌ای دارند و اپراتورهای زیرساخت حساس ممکن است در معرض

آلمان درباره استفاده از نرم افزار آنتی ویروس روسیه کسپرسکی لَب (Kaspersky Lab) به دلیل ریسک بهره برداری شدن از سوی روسیه برای حمله سایبری هشدار داد.

دفتر فدرال امنیت اطلاعات آلمان، سه‌شنبه هشداری را صادر و اعلام کرد شرکتها و مقاماتی که وضعیت امنیتی ویژه‌ای دارند و اپراتورهای زیرساخت حساس ممکن است در معرض خطر ویژه‌ای قرار داشته باشند. این خطر از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین افزایش پیدا کرده است.

Loading...

ممنوعیت استفاده از نرم افزار کسپرسکی لَب در دولت آمریکا

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۷ استفاده از نرم افزار کسپرسکی لَب در سیستم‌های اطلاعات فدرال را با اشاره به نگرانی‌ها نسبت به ارتباطات این شرکت با دولت روسیه و جاسوسی ممنوع کرد.

این شرکت هرگونه ارتکاب خلاف در این خصوص را تکذیب و نسبت به اقدام اخیر آلمان واکنش نشان داد. شرکت کسپرسکی در بیانیه ای اعلام کرد ما با دفتر فدرال امنیت اطلاعات آلمان برای روشن کردن تصمیمش و به منظور پرداختن به نگرانی‌های این رگولاتور و رگولاتورهای دیگر همکاری می‌کنیم. ما بر این باوریم که گفت‌وگوی مسالمت آمیز تنها ابزار احتمالی برای حل مناقشات است. جنگ برای هیچ کس خوب نیست.

کسپرسکی اعلام کرد معتقد است هشدار دفتر فدرال امنیت اطلاعات آلمان با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته و بر اساس ارزیابی فنی محصولات کسپرسکی نیست. این شرکت خود را یک شرکت امنیت سایبر جهانی خصوصی توصیف و اعلام کرد هیچ ارتباطی با دولت روسیه یا دولت دیگری ندارد.

دفتر فدرال امنیت اطلاعات آلمان اعلام کرد یک شرکت نرم افزاری روسی می‌تواند عملیات‌هایی را انجام دهد و به عنوان ابزاری برای حمله یا جاسوسی بدون اطلاع خود مورد استفاده قرار گیرد. این رگولاتور آلمانی توصیه کرد محصولات ضد ویروس دیگر به جای محصولات کسپرسکی مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اعلام این خبر باعث شد باشگاه ورزشی آینتراخت فرانکفورت توافق اسپانسری با کسپرسکی را پایان دهد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....