تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 23:47
کد خبر : 49699

خبر مهم برای جاماندگان یارانه

خبر مهم برای جاماندگان یارانه

شرایط جدیدی برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی و معیشتی فراهم شده که به محض روشن‌شدن جزییات اطلاع‌رسانی خواهد شد. اقتصاددان: بیش از ۱۰سال است که یارانه نقدی به صورت مداوم هر ماهه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود. از سویی دیگر نیز از آذر ماه ۹۸ یارانه‌ای دیگر با نام یارانه معیشتی بنزین، همگام

شرایط جدیدی برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی و معیشتی فراهم شده که به محض روشن‌شدن جزییات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اقتصاددان: بیش از ۱۰سال است که یارانه نقدی به صورت مداوم هر ماهه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود. از سویی دیگر نیز از آذر ماه ۹۸ یارانه‌ای دیگر با نام یارانه معیشتی بنزین، همگام با افزایش قیمت بنزین از پرداختی‌های دولت به خانوارهای مشمول بدل شد و این یارانه نیز از آذر همان سال تا به امروز هر ماهه به حساب مشمولان واریز می‌شود.

در این بین افرادی وجود داشتند که با وجود مشمول شرایط بودن، به هر دلیلی این دو یارانه را دریافت نمی‌کردند و یا خود از دریافت یارانه معیشتی و یارانه نقدی انصراف داده بودند. فرصت دوباره برای ثبت‌نام مجدد یارانه نقدی و معیشتی، از جمله خواسته‌های جاماندگان این یارانه‌ها بود و حال پس از مدت‌ها این فرصت فراهم شده است.

براساس ماده ۴ مصوبه دولت مورخ پنجم خرداد ماه جاری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده تا ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ آیین‌نامه مذکور، دسترسی کامل و برخط پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات برای اجرای تکالیف قانونی مربوطه در اختیار سازمان قرار دهد. با یک منبع آگاه به بررسی جزییات این موضوع پرداخت است.

جزییات ثبت‌ نام یارانه‌ های نقدی و معیشتی جاماندگان

این منبع آگاه در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد آنلاین مبنی بر اینکه جاماندگان چگونه برای دریافت یارانه ثبت‌ نام کنند، گفت: هر کسی که به هر دلیلی از دریافت یارانه محروم است، با اعلام رسانه‌ها متوجه ثبت‌نام خواهد شد و با مراجعه به سایت، ثبت‌نام خود را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: برای افرادی که ثبت‌ نام می‌کنند یک آزمون وسع در نظر گرفته می‌شود که این آزمون براساس گردش مالی فرد، خانه و ماشین لوکس و…، خواهد بود. همچنین جاماندگان پس از اولین ماه بعد از ثبت‌ نام، در صورت مشمول شرایط بودن، یارانه نقدی و معیشتی را دریافت خواهند کرد.

به گفته این منبع آگاه، با اعلام‌شدن زمان ثبت‌ نام، تمدید زمان بعید به نظر می‌رسد. همچنین ممکن است برای جاماندگان مشمولی که باز هم مشمول یارانه نشوند و یا به هر دلیلی اعتراض داشته باشند، سایتی جهت اعتراض معرفی شود.

گفتنی است؛ همه شرایط و جزییات دریافت یارانه برای جاماندگان، به محض مشخص‌شدن زمان ثبت‌ نام، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....