تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399 - 9:11
کد خبر : 12868

خبر خوش وزارت صمت برای قطعه سازان چیست؟

خبر خوش وزارت صمت برای قطعه سازان چیست؟

قطعه‌سازان هرچند طی سال جاری با به‌کارگیری برخی روش‌ها چراغ خطوط تولید را همچنان روشن نگه‌ داشته‌اند، اما افزایش قیمت ارز و مواداولیه باعث شده است با چالش جدی مواجه شوند. به گزارش خبرگزاریاقتصادداندرحالی قیمت ارز به‌صورت روزانه افزایش می‌یابد که تامین همین ارز گران نیز به‌سختی صورت می‌گیرد. دراین شرایط و با توجه به‌نوسانات

قطعه‌سازان هرچند طی سال جاری با به‌کارگیری برخی روش‌ها چراغ خطوط تولید را همچنان روشن نگه‌ داشته‌اند، اما افزایش قیمت ارز و مواداولیه باعث شده است با چالش جدی مواجه شوند.

به گزارش خبرگزاریاقتصادداندرحالی قیمت ارز به‌صورت روزانه افزایش می‌یابد که تامین همین ارز گران نیز به‌سختی صورت می‌گیرد. دراین شرایط و با توجه به‌نوسانات شدید قیمتی، برخی تولیدکنندگان مواداولیه نیز فروش خود را متوقف کرده‌اند و درانتظار ثبات یا کاهش قیمت ارز هستند.

توقف فروش مواداولیه و عدم‌تامین ارز برای واردات قطعات و مواداولیه مصرفی سبب می‌شود تولید خودرو روند نزولی به‌خود بگیرد. دراین شرایط چندین‌گزینه پیش روی وزارت صمت و تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران اقتصادی کشور است؛ از جمله تامین ارز برای واردات، ثبات نرخ ارز و کاهشی کردن آن و همچنین تثبیت و دستوری کردن قیمت مواداولیه و به‌طور کلی اصلاح کامل قیمت مواداولیه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....