تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 - 21:48
کد خبر : 88801

خبر جدید عربستان از مذاکرات با ایران

خبر جدید عربستان از مذاکرات با ایران

وزیر امور خارجه عربستان روز سه‌شنبه با ایراد سخنانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که پیشرفت‌هایی در مذاکرات با ایران حاصل شده است. فیصل بن فرحان آل سعود با این حال مدعی شد که پیشرفت‌های حاصل شده از نگاه او کافی نیست. مذاکرات ایران و عربستان از چند ماه پیش در عراق آغاز

وزیر امور خارجه عربستان روز سه‌شنبه با ایراد سخنانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که پیشرفت‌هایی در مذاکرات با ایران حاصل شده است.

فیصل بن فرحان آل سعود با این حال مدعی شد که پیشرفت‌های حاصل شده از نگاه او کافی نیست.

مذاکرات ایران و عربستان از چند ماه پیش در عراق آغاز شد و بر اساس اظهارات قبلی مقامات دو کشور، دو طرف تاکنون ۵ دور مذاکره انجام داده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره آخرین دور مذاکرات با عربستان به خبرنگاران گفت: دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی در بغداد با تلاش‌هایی که دولت عراق انجام داده بود و تمهیدات و مساعدت‌های دولت عمان در روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و گفت‌وگوها رو به جلو و مثبت بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در مورد اینکه آیا خبر جدیدی در خصوص مذاکرات ایران و عربستان سعودی مطرح شده است، تاکید کرد: تحول جدیدی از زمان آخرین دور مذاکرات تاکنون رخ نداده است.

خطیب زاده بدون اظهارنظر در خصوص ادعای مطرح شده در مورد دیدار احتمالی وزیران امور خارجه ایران و عربستان در بغداد گفت: همانند همه مذاکراتی از این دست، موضوعات چندی از جمله در خصوص شیوه ادامه گفت‌وگوها و سطح پیگیری آنها در آن نشست مطرح شده که در دستور کار دو طرف برای آینده قرار دارد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....