تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1399 - 23:13
کد خبر : 18848

خبرهای مثبت از مجمع (وسدید)

خبرهای مثبت از مجمع (وسدید)

مجمع عمومی عادی به طورفوق العاده گروه صنعتی سدید با نماد “وسدید” صبح دیروز، مورخ ۲۴ شهریور سال جاری، به منظور بررسی عملکرد سال مالی ۹۸ و آخرین تحولات رخ داده در این مجموعه صنعتی؛ با حضور بالغ بر۷۰ درصد سهامداران؛ تشکیل جلسه داد و با حداکثر آرا، صورتهای مالی منتهی به سال مالی ۹۸/۱۲/۲۹

مجمع عمومی عادی به طورفوق العاده گروه صنعتی سدید با نماد “وسدید” صبح دیروز، مورخ ۲۴ شهریور سال جاری، به منظور بررسی عملکرد سال مالی ۹۸ و آخرین تحولات رخ داده در این مجموعه صنعتی؛ با حضور بالغ بر۷۰ درصد سهامداران؛ تشکیل جلسه داد و با حداکثر آرا، صورتهای مالی منتهی به سال مالی ۹۸/۱۲/۲۹ تصویب و با پاسخ به کلیه پرسش های سهامداران؛ خاتمه یافت.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورس ۲۴ در جلسه مزبور، ابتدا گزارش فعالیت گروه صنعتی سدید، قرائت و پس از ارائه تاریخچه فعالیت چند دهه شرکت؛ وضعیت عمومی شرکت‌های تابعه این هلدینگ صنعتی نیز به سهامداران ارائه شد.

در این راستا پورتفوی «وسدید» با در اختیار داشتن کسب و کارهایی همچون تولید لوله های قطور فولادی خطوط انتقال نفت و‌گاز ترش و شیرین و آب، پیمانکاری در صنایع بالادستی نفت و گاز و پتروشیمی، ساخت کارخانجات شکر و فولاد، ساخت سکوهای دریایی، اجرای خطوط لوله زیردریایی، نصب و راه اندازی گوی های شناور، طراحی و تولید پمپهای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و آب و توربین های آبی، طراحی و تولید توربین های بادی، توسعه مزارع بادی، پیمانکاری توسعه و احداث نیروگاه های تولید برق، سرمایه گذاری در بازار بورس و …مورد بررسی اجمالی قرار گرفت.

مهمترین موضوعات مطرح شده در این مجمع که مورد سوال بسیاری از سهامداران نیز بود پرونده بالغ بر ۲۵ ساله خرید سهام و سرمایه گذاری گروه صنعتی سدید در شرکت فراب بود که با توجه به اظهارات نماینده «وسدید» در این مجمع و شفاف سازی اخیر شرکت، مالکیت «وسدید» متعاقب قطعیت آراء صادره، اجرائیه صادر و خاتمه عملیات اجراء به تایید مرجع قضایی شعبه ۲۷ نیز رسیده است.

بر اساس آنچه ایمانی مدیرحقوقی گروه صنعتی سدید در مجمع اظهار کرد: طرح موضوع این پرونده ۲۵ سال قبل و در زمان ریاست مرحوم آیت ا… شاهرودی بر قوه قضاییه شروع و تاکنون تمام آراء مبنی بر تثبیت و تحکیم مالکیت گروه صنعتی سدید بر سی و سه درصد سهام فراب در مرحله بدوی و تجدید نظر و سه دوره اعمال ماده ۱۸ تحقق یافته است.

وی ادامه داد: چیزی که قانون به عنوان اجرای حکم بیان داشته، گروه صنعتی سدید برای تثبیت مالکیت خود در فراب عملیاتی نموده است.

امیرحسین کاوه، مدیر عامل گروه صنعتی سدید نیز در خصوص ورود «وسدید» به فراب گفت: در حال حاضر گروه صنعتی سدید جزو شرکت هایی است که پروژه های عظیم ملی را اجرایی نموده است و با توجه به مالکیت درصدی بالای قرارگاه سازندگی خاتم در شرکت فراب و درآینده نزدیک حضور رسمی سدید در این شرکت؛ مجموعه ای با پتانسیل هایی بسیار فراتر از شرایط فعلی ایجاد خواهد شد که قادر به اجرای پروژه های بسیار بزرگ توسعه ای کشور خواهد بود.

از دیگر مواردی که در مجمع” وسدید ” مورد سئوال  سهامداران قرار گرفت، موضوع تعیین تکلیف پرونده «فسدید»؛ یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی سدید بود که در این خصوص نیز مطرح شد بر اساس روند قانونی که تاکنون طی شده است به نتایج مثبتی دست پیدا نموده ایم و پرونده «فسدید» در حال طی مراحل قانونی خود است و قطعا مرحله به مرحله که پرونده پیش می رود، شفاف سازی ها بر روی سامانه کدال قرار خواهد گرفت. رای بدوی حکم  در مرحله نهایی تجدید نظر است که امید است با پی‌گیری های صورت گرفته، بزودی نتیجه آن به اطلاع سهامداران محترم رسانده شود.

موضوع مهم دیگری که در مجمع گروه صنعتی سدید مطرح شد بحث پروژه های لوله سازی ماهشهر، تسدید و پتکو؛ از دیگر شرکتهای تابعه سدید بود.

کاوه مدیرعامل گروه صنعتی سدید درباره وضعیت عملیاتی لوله سازی ماهشهر نیز گفت: در حال حاضر این شرکت حجم قابل توجهی سفارشات تولید را اخذ نموده و در دو شیفت کاری بلند در حال تولید است. ضمن آنکه یکی از گلوگاه های تولید در این مجموعه، تامین مواد اولیه بود که خوشبختانه این مشکل نیز با توجه به تولید داخلی ورقهای مورد نیاز، تا حد زیادی مرتفع شده است.

کاوه در ادامه گفت: در حال حاضر وضعیت عملیاتی زیر مجموعه های سدید، در شرایط مطلوبی است به نحوی که شرکت تسدید سفارشات اجرایی خوبی در دست دارد و در چند صد میلیارد تومان مناقصه نیز شرکت کرده است. شرکت پتکو نیز در حال حاضر برنامه تولید صدها پمپ را در دستور کار دارد و مناقصات بزرگی را نیز شرکت نموده است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در خصوص قراردادها وجود داشت و شرکتهای زیر مجموعه سدید را با مشکلاتی روبرو می نمود، ریالی بودن قراردادها بود که خوشبختانه موفق شدیم بخش قابل توجهی از قراردادها را ارزی نماییم تا تاثیر کمتری از ریسک نوسانات ارز را داشته باشیم.

خانعلی مدیر مالی گروه صنعتی سدید در این مجمع در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در خصوص عرضه شرکت های تابعه در بورس گفت: بر اساس برنامه های در دست اجرای سدید، برآن هستیم تا در گام نخست شرکت پتکو را در بازار سهام عرضه کنیم و مقدمات اولیه را نیز اجرایی نموده ایم و همچنین طبق برنامه های موجود و با اقداماتی که عملیاتی کرده ایم؛ شرایط لازم برای ورود به بازار بالاتر را نیز احراز نماییم.

وی در ادامه گفت: در حال پیشبرد برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلند مدت هستیم و انتظار داریم در هفته های پیش رو کارشناسی ها به اتمام برسد و پس از آن با سرعت اقدام به اخذ نظر بازرس و بورس کنیم.

سهامداران درباره میزان این افزایش سرمایه پرسیدند که مهندس حمدالله محمدنژاد، رئیس هیأت‌مدیره و رئیس مجمع گفت: رقم این افزایش سرمایه هنوز مشخص نیست اما قطعا با توجه به ارزش روز دارایی های در دسترس، درصد بسیار قابل توجهی خواهد بود.

در انتها کاوه، مدیرعامل گروه صنعتی سدید در بخش پایانی؛ پس از پاسخ به اکثر سئوال های سهامداران حاضر در مجمع و نیز پرسش های دریافت شده از سهامداران، بوسیله سیستم پخش آنلاین مراسم مجمع؛ اظهار کرد: زیر مجموعه های ما اکنون قراردادهای خوبی در دست اجرا دارند و با توجه به پیگیری های حقوقی در خصوص پرونده های موجود نیز نتایج بسیار خوبی اخذ شده که به نفع سهامداران گروه صنعتی سدید خواهد بود و امید است بزودی با الطاف الهی خبرهای خوشتری را به سهامداران محترم اعلام کنیم.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....