تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 - 16:36
کد خبر : 23219

حمایت ۷۰۰ اقتصاددان از بایدن

حمایت ۷۰۰ اقتصاددان از بایدن

در یک نامه سرگشاده، بیش از ۷۰۰ اقتصاددان از جمله چندین برنده جایزه نوبل اقتصادی، به رای‌دهندگان هشدار دادند که به دونالد ترامپ در انتخاب مجدد رای ندهند و او را فردی ناشایست از نظر مدیریتی معرفی کردند که موجب شکست اقتصادی شده است. این پیام در اوج کارزار انتخاباتی ترامپ برای انتخابات مجدد منتشر

در یک نامه سرگشاده، بیش از ۷۰۰ اقتصاددان از جمله چندین برنده جایزه نوبل اقتصادی، به رای‌دهندگان هشدار دادند که به دونالد ترامپ در انتخاب مجدد رای ندهند و او را فردی ناشایست از نظر مدیریتی معرفی کردند که موجب شکست اقتصادی شده است. این پیام در اوج کارزار انتخاباتی ترامپ برای انتخابات مجدد منتشر شده است. به نوشته فوربس، در این نامه به نکات کلیدی از جمله به شکست ترامپ در برآورده کردن و‌عده‌های خود در سال ۲۰۱۶ اشاره شده است. در این نامه آمده است: او به اندازه‌ای که قول رشد اقتصادی داد، عمل نکرد و بیشتر وعده‌های وی غیرمنطقی یا دست‌نیافتنی هستند. بنا به گزارش‌های گلدمن ساکس و مودی، اقتصاددانان بر این باورند که برنامه‌های اقتصادی جو بایدن می‌تواند به رشد سریع اقتصاد و ناگزیر به رشد سریع اشتغال و تولید ناخالص واقعی منجر شود.

اقتصاددان: اقتصاددانان با انتقاد از دونالد ترامپ بر این باورند که برنامه‌های اقتصادی رئیس‌جمهوری آمریکا پر از هرج و مرج و غیرموثر است. به گفته اقتصاددانان این برنامه‌های اقتصادی به روابط بین‌الملل و کشاورزان آسیب فراوانی می‌رساند. در برنامه‌های اقتصادی آمریکا کسری تجاری کاهش نمی‌یابد و با خط‌مشی‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، جلوی ورود کارگران ماهر و کارآزموده به کشور گرفته می‌شود که نیاز این روزهای ایالات‌متحده است. در این نامه همچنان مطالبی علیه برنامه های مبارزاتی ترامپ با بیماری کووید-۱۹ دیده می‌شود. در این نامه به برنامه‌های ترامپ در این زمینه واکنش نشان داده شده و ادعای ترامپ مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی و به ریل افتادن اقتصاد را به چالش می‌کشد. در این نامه آمده است که کشورها با خدمات بهداشتی عمومی قوی‌تر توانسته‌اند در دوران پاندمی از نظر اقتصادی نیز جان سالم به در ببرند.

اقتصاددانان همچنین به جنبه‌های دیگر ریاست‌جمهوری ترامپ که مربوط به سیاست‌های اقتصادی نیست، از جمله گسترش اطلاعات نادرست و تئوری‌های توطئه انتقاد وارد کرده‌اند و امتناع از انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش و پرورش «فرهنگ فساد لجام گسیخته» را مورد انتقاد قرار دادند. این نامه سرگشاده تاکنون امضای ۷۰۱ اقتصاددان را داشته که در میان آنها نام هفت تن از برندگان نوبل اقتصادی نیز دیده می‌شود. این نامه افزون بر آن نامه‌ای است که ۱۳ تن از برندگان نوبل اقتصادی از طرح‌های برنامه‌های اقتصادی جو بایدن حمایت کرده بودند.

اقتصاددانان در نامه اخیر خود نوشتند: «ترامپ با یک دیدگاه ضعیف و با جمع صفر به اقتصاد نگاه می‌کند که به شدت شرارت‌بار و بی‌رحمانه است.» در ادامه نامه آمده است: «فقط در یک دوره ریاست‌جمهوری، دونالد ترامپ ایالات‌متحده را غیرقابل شناسایی کرده است و برای این کار، تاکنون با هیچ عقوبتی روبه‌رو نشده است. ما توصیه اکید به رای‌دهندگان داریم، کاری که شما می‌توانید بکنید، هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند بکند: دموکراسی خودتان را با رای به برکناری دونالد ترامپ بازپس گیرید.»

این نامه اما با واکنش کاخ سفید روبه‌رو شد و سامانتا زیگر، معاون مطبوعاتی کاخ سفید در یک نامه به فوربس نوشت: این نامه پند و اندرز بدون پایه و اساس است که توسط یک سری از دانشگاهیان چپ‌گرا منتشر شده است؛ چرا که حتی نتوانسته‌اند یک دلیل قانع‌کننده بیاورند که چرا برنامه اقتصادی جو بایدن بهتر است. ترامپ بارها و بارها از اقتصاد به‌عنوان دلیلی یاد کرده است که حتی به‌رغم فراگیر شدن بیماری کووید-۱۹ و اقتصاد نابسامان این کشور، رای‌دهندگان باید برای انتخاب مجدد به او رای بدهند. این در حالی است که این بیماری نرخ بیکاری را به شدت افزایش داده است. ترامپ اخیرا در کارزار انتخاباتی‌اش در پنسیلوانیا گفت: «این انتخابات بین یک بهبودی بزرگ اقتصادی است که در حال حاضر به پیش می‌رود با رکود اقتصادی که با بایدن رخ خواهد داد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اقتصاد یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم آمریکا به حساب می‌آید و رئیس‌جمهوری آمریکا در این حوزه در میان مردم این کشور از مقبولیت بیشتری برخوردار است. اما این نظرسنجی‌ها همزمان نشان می‌دهد که بیشترین انتقادها به ریاست‌جمهوری ترامپ به مدیریت وی در مهار بیماری کرونا باز می‌گردد. البته چندین نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن توانسته در حوزه اقتصاد خود را به رقیب جمهوری‌خواه خود نزدیک کند. انتخابات سوم نوامبر دو راهی اقتصاد و مهار بیماری کرونا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....