تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 23:41
کد خبر : 61076

حمایت غذایی به جای همسان سازی حقوق

حمایت غذایی به جای همسان سازی حقوق

به جای همسان سازی حقوق بازنشستگان، از آنها حمایت غذایی کنید  / لزومی نداشت حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را افزایش دهند دکتر حمید دیهیم، رئیس انجمن اقتصاددانان ایران  در خصوص تورم ناشی از طرح‌هایی مانند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: بازنشستگان قشر ضعیفی هستند که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کردند تا در دوران

به جای همسان سازی حقوق بازنشستگان، از آنها حمایت غذایی کنید  / لزومی نداشت حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را افزایش دهند

دکتر حمید دیهیم، رئیس انجمن اقتصاددانان ایران  در خصوص تورم ناشی از طرح‌هایی مانند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: بازنشستگان قشر ضعیفی هستند که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کردند تا در دوران پیری از حمایت‌ها بهره‌مند شوند. درست است که طرح افزایش حقوق‌ها منجر به تورم می‌شود ولی نمی‌توان این قشر را هم به حال خود رها کرد.

وی افزود: بانک مرکزی تورم تمام کالاها را اعلام می‌کند، ولی اگر تورم مواد غذایی را در نظر بگیریم عدد بسیار بالاتری است. ۲۵ درصد هزینه‌های خانوارها به مواد غذایی اختصاص دارد که این سهم در اقشار فقیر بالاتر است، بنابراین می‌توان جای طرح‌هایی مثل همسان سازی از اقشار آسیب پذیری مثل بازنشستگان حمایت‌های غذایی انجام داد. در خیلی از جاهای دنیا کوپن مواد غذایی به اقشار پایین دست جامعه داده می‌شود.

این اقتصاددان با انتقاد از افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در سال جاری گفت: افزایش حقوق این قشر در سال گذشته انجام شده بود و به نظر من لزومی نداشت که دولت امسال هم این کار را انجام دهد. منابع این افزایش حقوق به طور دقیق مشخص نیست.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....