تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1399 - 11:34
کد خبر : 38370

حمایت تامین اجتماعی از ۴۵ میلیون نفر ایرانی

حمایت تامین اجتماعی از ۴۵ میلیون نفر ایرانی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. اقتصاددان: «مصطفی سالاری» در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام، با بیان اینکه این سازمان ماهانه بیش ۱۴۰ هزار میلیارد ریال برای جامعه تحت پوشش هزینه می کند که ۱۳۰ میلیارد ریال این مقدار از

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

اقتصاددان: «مصطفی سالاری» در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام، با بیان اینکه این سازمان ماهانه بیش ۱۴۰ هزار میلیارد ریال برای جامعه تحت پوشش هزینه می کند که ۱۳۰ میلیارد ریال این مقدار از محل وصول درآمدهای منابع بیمه ای است، اظهار کرد:حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که این جامعه و اعضای خانواده آنان به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند.

وی با بیان اینکه منابع سازمان از محل وصولی کارگران و کارفرمایان تامین می شود و باید در هزینه کرد آن نیز خود این قشر باید نقش آفرین و تصمیم گیرباشند، تصریح کرد: ۲۳ قشر کارگری و صنف به موجب قانون، مشمول حمایت دولت هستند و در صورت تامین منابع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد مشغول به کار در این واحدها مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: توقف صدور دفترچه کاغذی براساس قوانین برنامه ششم توسعه در این سازمان اجرا شده و با این فرآیند بخشی از هزینه های این سازمان کاهش می یابد و پرداخت کامل مطالبات ایجاد شده در سامانه نسخه الکترونیک، بهترین تشویق و ترغیب برای استفاده از این سامانه توسط مراکز درمانی طرف قرارداد است.

سالاری با اشاره به وضعیت نیروهای شهرداری های سراسر کشور گفت: بیشتر شهرداری ها نیروهای مازاد دارند که باید بدون آسیب رسیدن به معیشت آنها در این زمینه برون سپاری در قالب تشکیل تعاونی ها و شرکت ها صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به مراکز پزشکی تحت پوشش این سازمان در ایلام پرداخت و گفت: سهم ایلام از احداث درمانگاه تامین اجتماعی سه مرکز است که در حال حاضر درمانگاه مهران در حال ساخت است و ساخت بیمارستان دره شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....