تاریخ انتشار : شنبه 8 شهریور 1399 - 21:06
کد خبر : 17040

حمایت از کمپین «نه به پیش‌گشایش در معاملات بورس»

حمایت از کمپین «نه به پیش‌گشایش در معاملات بورس»

 اقتصاددان : لطفا چند دقیقه با دقت روی متن زیر تفکر شود.یکی از ابتدایی‌ترین آشفتگی رایج در بورس وجود عاملی به اسم پیش گشایش از ۸:۳۰ تا ۹:۰۰ به دلایل زیر می‌باشد: ۱-بدلیل وجود پیش‌گشایش، به کارگزاری‌ها امتیازی به اسم سهمیه سرخطی تعلق گرفته که با استفاده از این سهمیه می‌توانند در هر زمان از

 اقتصاددان : لطفا چند دقیقه با دقت روی متن زیر تفکر شود.یکی از ابتدایی‌ترین آشفتگی رایج در بورس وجود عاملی به اسم پیش گشایش از ۸:۳۰ تا ۹:۰۰ به دلایل زیر می‌باشد:
۱-بدلیل وجود پیش‌گشایش، به کارگزاری‌ها امتیازی به اسم سهمیه سرخطی تعلق گرفته که با استفاده از این سهمیه می‌توانند در هر زمان از این تایم ثبت سفارش کنند و در اولویت قرار بگیرند، این مسئله هم در صف فروش و هم در صف خرید صادق است.
۲- حقوقی‌ها و بازیگران در این زمان می‌توانند صف فیک تشکیل دهند بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند همچنانکه در این ایام در پیش‌گشایش صف فروش را می‌چینند و با هیجانی شدن حقیقی‌ها و افزایش صف فروش، اقدام به حذف سفارش خود می‌کنند و در عوض سفارش فروش را در انتهای صف مجدد ثبت کرده و مانع کم شدن صف‌ها شده و سهام را از دست سهامدار خرد خارج می‌کنند و در صف خرید هم به همین منوال.با حذف پیش‌گشایش چه اتفاقی خواهد افتاد؟
الف- با حذف پیش‌گشایش سهمیه سرخطی از بین خواهد رفت و این تبعیض وجود نخواهد داشت.
ب-حقوقی و بازیگر جهت تشکیل صف فروش یا خرید متحمل هزینه خواهد شد و مخصوصا جهت تشکیل صف فروش مجبور به از دست دادن سهام خود خواهد شد، در صورتی که با وجود پیش گشایش حقوقی با کمترین هزینه اقدام به تشکیل صفوف میلیونی می‌کند.
۳- حقیقی‌ها با دیدن صف در پیش‌گشایش اقدام به رفتن در صف می‌کنند که مطمئنا با حذف پیش‌گشایش خرید و فروش‌ها با هیجانات کمتری صورت خواهد گرفت.
۴- با توجه به اینکه قیمت و دامنه مشخص است، هر سفارشی که داده شود معامله خواهد شد و در صورت وجود صف می‌توان گفت که صف فیک نخواهد بود.
درخواست حمایت از کمپین برای حذف پیش‌گشایش به دلیل احتمال فساد و تبعیض آن را داشته و از مراجع ذیربط هم مطالبه می‌شود همچنین مطالبه می‌شود زمان پیش‌گشایش حذف شود و تبعیض بین کارگزاری‌ها و افراد حقوقی با افراد حقیقی که همیشه متضرر خواهند بود، پیگیری شود.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....