تاریخ انتشار : جمعه 3 اردیبهشت 1400 - 19:50
کد خبر : 44041

حلقه مفقوده عدم اجرای آمایش سرزمینی است

حلقه مفقوده عدم اجرای آمایش سرزمینی است

 وزیر پیشین ارتباطات با اعلام نامزدی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، گفت که در صورت حضور رییسی به نفع او کنار می‌کشد. به گزارش اقتصاددان به نقل از  ایرنا، سرتیپ محمدحسن نامی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان توانمندی ایران به عنوان یک قدرت برتر منطقه ای و اقتدار دفاعی کشورمان، گفت: هرچند مردم

 وزیر پیشین ارتباطات با اعلام نامزدی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، گفت که در صورت حضور رییسی به نفع او کنار می‌کشد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  ایرنا، سرتیپ محمدحسن نامی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان توانمندی ایران به عنوان یک قدرت برتر منطقه ای و اقتدار دفاعی کشورمان، گفت: هرچند مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی آینده ای روشن در پیشرو دارند.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری افزود: در دوران گذشته روسای جمهوری مختلفی مسوولیت را بر عهده گرفتند و هرکس به زعم خود برای ایران قدرتمند برنامه اقتصادی داشتند اما الان نیازمند تلاش بیشتری در حوزه اقتصادی هستیم.

نامی خاطرنشان کرد: وقتی خود را با سایر کشورهای جهان مقایسه می‌کنیم نسبت به خیلی از آنها از ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستیم اما چگونه از ظرفیت‌ها استفاده کنیم که این منابع را به ثروت تبدیل شود؟ بنابراین نیاز به برنامه ریزی داریم. باید توسعه با نگاه آزمایشی داشته باشیم چرا که  یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه و عمران، عدم اجرای آمایش سرزمینی است.

وی درباره سمتش در ارتش، گفت: در ارتش مسوولیت ندارم و ارتش وارد کار سیاسی نمی‌شود. امروز که برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری استعفا کردم مثل یک فرد عادی جامعه هستم.

نامی درباره کنار رفتنش به نفع فرد یا جریانی خاص در جریان انتخابات، افزود: بستگی به شرایط دارد و طبیعی است اگر فردی چون آیت الله رییسی وارد شود باید همه تلاش کنیم همگرایی و وفاقی به وجود بیاید که کارها بهتر انجام شود. بنابراین در شرایطی که او وارد شود حتما به نفع رییسی کنار می روم.

وی در پاسخ به این سوال که از لحاظ سیاسی با کدام جریان وارد صحنه رقابت می‌شوید، گفت: به عنوان یک فرد مستقل در انتخابات حاضر می‌شوم.

نامی در پاسخ به پرسشی درباره دیدارش با رییس دولت نهم و دهم، تاکید کرد که هیچ دیدار و گفت و گویی با احمدی نژاد نداشتم.

نامی ۶۸ ساله در حالی امروز برای انتخابات ۲۸ خرداد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام نامزدی کرد که دارای سه دکتری در رشته‌های جغرافیایی سیاسی،  مدیریت استراتژیک و مدیریت کشورداری است.

در کارنامه سرتیپ نامی، سمت‌هایی چون وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی،  رییس اداره دوم و معاون ستاد مشترک ارتش،  رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح،  معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به چشم می‌خورد.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....