تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تیر 1400 - 19:50
کد خبر : 54375

حق عضویت در همدم چقدر است؟

حق عضویت در همدم چقدر است؟

«همدم» اپلیکیشنی که نیامده دچار مشکل شد اپلیکشن همسریابی «همدم» که روزگذشته رو نمایی شد، همچنان دچار اختلالاتی شده که دسترسی به این نرم افزار را محدود کرده است، همچنین این برنامه هنوز روی گوگل پلی قرار نگرفته است. شرکت دانش بنیان تبیان، روز گذشته (۲۱دوشنبه تیر) همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و

«همدم» اپلیکیشنی که نیامده دچار مشکل شد

اپلیکشن همسریابی «همدم» که روزگذشته رو نمایی شد، همچنان دچار اختلالاتی شده که دسترسی به این نرم افزار را محدود کرده است، همچنین این برنامه هنوز روی گوگل پلی قرار نگرفته است.

شرکت دانش بنیان تبیان، روز گذشته (۲۱دوشنبه تیر) همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) از اپلیکیشنی با نام «همدم» رونمایی کرد. این اپلیکیشن به عنوان اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز برای همسریابی و مشاوره ازدواج در موسسه فرهنگی رسانه‌ای تبیان معرفی شد.

احراز هویت در همدم چگونه است؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،  در حال حاضر «همدم» به عنوان اولین اپلیکیشن همسریابی در این زمینه فعالیت می‌کند. پیش از این صدها سایت به صورت غیرقانونی در زمینه همسریابی فعالیت داشتند. فعالیت این سایت‌ها با سواستفاده‌هایی همراه بود. که به گفته مسئولان این سایت‌ها فیلتر شده‌اند.

علیرضا دهفولی، معاون نوآوری تبیان، درباره راه‌های پیشگیری از بروز این اتفاق گفت: «سواستفاده در زمینه‌های مختلفی مانند رسانه و امنیت اطلاعات رخ می‌دهد. اما در برنامه همدم تمام احراز هویت‌ها به صورت یکپارچه از سسیتم‌های سامانه ثبت استعلام گرفته می‌شود. پس احراز هویت‌ها به صورت ولید رخ می‌دهد و کسی نمی‌تواند با اکانت تقلبی وارد سامانه شود. در نتیجه هر گونه عملکردی تحت نظارت و بررسی است.»

به گفته او، اگر کاربری قصد ایجاد اختلال در سیستم را داشته باشد اکانت او بسته و نمی‌تواند وارد سامانه شود.

متقاضایان ازدواج چگونه تایید می‌شوند؟

یکی از روش‌هایی که در اپلیکیشن «همدم» استفاده می‌شود، برگزاری آزمون روانشناسی و روانشناختی برای کاربران است تا هر فردی بنا بر خصوصیات اخلاقی‌ای که دارد فرد مناسب خود را انتخاب کند.

معاون نوآوری تبیان درمورد نوع آزمون‌ها و حوزه برگزاری آن‌ها گفت: « یک سری از آزمون‌هایی که در دفاتر زوج درمانی گرفته می‌شود، در این تست‌ها لحاظ شده است. همچنین غربالگری اولیه همانجا انجام می‌شود. اگر کسی نتواند دقیق‌ از تست‌های غربالگری عبور کند، به مجموعه‌های مشاورمعرفی می‌شوند که تست‌های دقیق‌تر از آنها گرفته شود و بعد از گرفتن تاییدیه از آنجا می‌توانند وارد اپلیکیشن شوند.»

او همچنین درباره استفاده از سوال‌هایی بر اساس استانداردهای جهانی گفت: «تست‌ها بر اساس استانداردهای جهانی استفاده شده است ولی بخشی از سوال‌ها متناسب با تجربه‌های مختلفی است که روانشناسان و صاحب‌نظران، در حوزه روانشناسی داشته‌اند و بر همین اساس تغییراتی در این زمینه اعمال شده است.»

مشکلات کاربران در همدم

تنها ۲۴ ساعت از رونمایی رسمی این اپلیکیشن گذشته اما در همین مدت کوتاه نیز با مشکلات زیادی مواجه بوده؛ این مشکلات در وارد شدن و استفاده از نرم‌افزار وجود دارد. افرادی که در اپلیکیشن بازار و یا مایکت این برنامه را دانلود کرده‌اند بعضا نظرهایی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد توانایی ورود به اپلیکیشن را ندارند. همچنین امکان ورود به این سامانه امروز (سه شنبه ۲۲تیر) حدود دو ساعت قطع بود.

همچنین امکان دسترسی و دانلود این برنامه تنها در فروشگاه‌های اینترتی داخلی از جمله بازار، مایکت و یا سایت رسمی تبیان وجود دارد. اما این برنامه هنوز در گوگل پلی قرار نگرفته است.

دهفولی درباره این موضوع توضیح می‌دهد: « در حال حاضر این اپلیکیشن در فروشگاه‌های اینترنتی مانند بازار، مایکت و سایت رسمی تبیان منتشر شده است. بحث انتشار در همه بازارهای اینترنتی داخلی را همزمان آغاز کردیم. اما گوگل پلی در حال بررسی اپلیکیشن است و هنوز آن را منتشر نکرده.»

حق عضویت کاربران همدم چقدر است؟

روز گذشته معاون نوآوری تبیان درباره حق عضویت در اپلیکیشن همدم توضیحاتی داده بود، اما مبلغ دقیق آن برای کاربران مشخص نیست

دهفولی به پیوست گفته است: «در مدل فعلی براساس انتخاب‌هایی که کاربران می‌کنند، برای تماشای پروفایل هزینه اندکی دریافت می‌شود. پس از رونمایی اصلی احتمالا این مدل درآمدی تغییر می‌کند و تامین مالی روی موضوع معرفی و معرف‌ها صورت می‌گیرد.

«همدم» با چهار سرویس مهم «همدم‌یاب» برای مجردها، خدمات مشاوره‌ای به شکل تلفنی و حضوری، آزمون‌های روانشناسی، خودآگاهی و سازگاری و مجله آنلاین و محتواهای آموزشی در قالب، فیلم، پادکست، اینفوگرافیک و مقالات مختلف در دسترس جوانان و خانواده‌ها خواهد بود و جوانان مجرد متقاضی ازدواج را از ابتدای تصمیم‌گیری برای ازدواج تا چهار سال پس از آن همراهی خواهد کرد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....