تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1399 - 11:54
کد خبر : 37505

حقوق کارگران باید افزایش یابد

حقوق کارگران باید افزایش یابد

کف حقوق کارگران باید به ۵ میلیون تومان برسد| انتقاد از پیغام جهانگیری به وزیر برای تعیین حقوق کارگران علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: آقای جهانگیری نباید پیغامی برای وزیر کار در زمینه تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰بفرستد و در این رابطه به وزیر کار فشار وارد کند لذا

کف حقوق کارگران باید به ۵ میلیون تومان برسد| انتقاد از پیغام جهانگیری به وزیر برای تعیین حقوق کارگران

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: آقای جهانگیری نباید پیغامی برای وزیر کار در زمینه تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰بفرستد و در این رابطه به وزیر کار فشار وارد کند لذا آقای جهانگیری باید اجازه دهد که وزیر کار استقلال لازم را در تصمیم گیری داشته باشد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،  علی بابایی کارنامی ، با اشاره به مبحث حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰ گفت: در قانون کار به صراحت درباره شاخص های تعیین حقوق و دستمرد مواردی مطرح شده است و تا زمانی که این قانون اصلاح نشود ما نمی توانیم مقوله حقوق و دستمرد کارگران را همچون حقوق کارمندان در بودجه سنواتی ببینیم.

وی افزود: ماده ۴۱ قانون کار به خوبی عنوان کرده که حقوق و دستمرد کارگران باید برمبنای تورم موجود مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فراکسیون کارگری در مجلس بیان داشت: در حال حاضر ما در کف حقوق کارگران که همان ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است مشکل داریم چراکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به هیچ وجه جوابگوی نیازهای کارگران نیست.

بابایی کارنامی اظهارداشت: کف حقوق کارگران باید به ۵ میلیون تومان برسد تا ما برویم و درباره حقوق بالای ۵ میلیون تومانی چانه زنی کنیم بنابراین ما در حال حاضر در کف حقوق کارگران مشکل داریم.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه ما خبرهای خوبی درباره تعیین حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰ داریم اظهارداشت: به واقع باید دانست که بالاخره تفاهمی بین کارگر و کارفرما صورت می گیرد و بااین حال تنها یک نکته وجود دارد و آن این است که دولت نباید در این فرآیند دخالت کند.

وی با بیان اینکه دولت به ویژه معاون اول رئیس جمهور نباید در فرآیند تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ دخالت کند، بیان داشت:توصیه می کنیم آقای جهانگیری به هیچ وجه در این فرآیند دخالت نکند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: آقای جهانگیری نباید پیغامی برای وزیر کار در زمینه تعیین حقوق و دستمزد بفرستد و در این رابطه به وزیر کار فشار وارد کند لذا آقای جهانگیری باید اجازه دهد که وزیر کار استقلال لازم را در تصمیم گیری داشته باشد.

وی بیان داشت: مخاطب ما در حال حاضر آقای جهانگیری است و به وی می گوییم که ۸ سال برای کشور خدمت کردید و در این شش ماه اجازه دهند سایرین و شورای کار در این زمینه تصمیم گیری کنند. بنابراین آقای جهانگیری کنار بیاستد و دلسوز مملکت نباشد و کار خود را انجام دهد.

بابایی کارنامی اظهارداشت: اگر امسال پیغامی از سوی دولت به شورای کار نرسد، به واقع کارگر و کارفرما به توافق لازم دست پیدا خواهند کرد.

وی بیان داشت: برآورد ما این است که دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ باید ۳۵ درصد افزایش پیدا کند. کف ۳۵ درصد حقوق باید در حداقل باشد و اگر دولت در این زمینه دخالت نداشته باشد ۳۵ درصد افزایش حقوق شدنی است.

 

 

اقتصاددان منتظر نظرات و پیشنهادات و راه حل های سازنده شما سروران در دیدگاه ها می باشد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....