تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1399 - 22:27
کد خبر : 22329

حضور تیم اقتصادی دولت در مجلس

حضور تیم اقتصادی دولت در مجلس

حضور تیم اقتصادی دولت در مجلس برای بیان دلایل افزایش قیمت کالاهای اساسی   حاجی دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس، از حضور اعضای تیم اقتصادی دولت در نشست‌های این هفته صحن مجلس برای ارائه توضیحاتی پیرامون دلایل افزایش قیمت کالاهای اساسی و قاچاق آنها به خارج از کشور خبر داد.   به گزارش اقتصاددان به

حضور تیم اقتصادی دولت در مجلس برای بیان دلایل افزایش قیمت کالاهای اساسی

 

حاجی دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس، از حضور اعضای تیم اقتصادی دولت در نشست‌های این هفته صحن مجلس برای ارائه توضیحاتی پیرامون دلایل افزایش قیمت کالاهای اساسی و قاچاق آنها به خارج از کشور خبر داد.

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی، در تشریح دلیل برگزاری جلسه غیرعلنی صحن مجلس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: ضرورت دارد نه تنها وزیر صنعت، معدن و تجارت، بلکه سایر مسئولان دولتی مربوطه از رئیس جمهور تا سایر وزرای اقتصادی در مورد وضعیت اقتصادی و تورم ایجاد شده در خصوص کالاهای اساسی همچون برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ و سایر اقلام حیاتی مورد نیاز مردم پاسخگو باشند.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلسات این هفته صحن با حضور دولتمردانی که وظیفه تنظیم بازار را برعهده دارند به صورت علنی و غیرعلنی برگزار خواهد شد تا توضیحاتی را در مورد عملکرد خود و دلایل عدم مدیریت صحیح بازار ارائه دهند.

چرا کالاهای اساسی به خارج از کشور قاچاق می‌شوند؟

وی تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت باید به بیان دلیل افزایش قیمت کالاهای اساسی که در کشور تولید می‌شوند، بپردازند، ضمن اینکه باید این موضوع نیز بررسی شود که چرا در پی عدم نظارت مسئولان دولتی این اقلام به خارج از کشور قاچاق می‌شوند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مردم حق دارند که از وضعیت موجود در بازار گلایه داشته باشند و مسئولان هم باید در این زمینه پاسخگو باشند، ضمن اینکه وظیفه مجلس در این مورد بازخواست کردن از دولت است و باید از رییس جمهور تا وزرای مربوطه در این رابطه پاسخگو باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در مورد دلیل کمبود نان در برخی شهرها، تاکید کرد: نباید در این زمینه کمبودی وجود داشته باشیم، اما متاسفانه برخی افراد سودجو کالاهای حیاتی که یارانه آنها پرداخت می‌شود را به طمع دریافت ارز از کشور خارج می‌کنند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون باید تیم اقتصادی دولت اعم از روسای بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی در این زمینه پاسخگو باشند.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....