تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 15:28
کد خبر : 91711

حرکت فواره‎‌ای شاخص بورس

حرکت فواره‎‌ای شاخص بورس

روز دوشنبه قیمت سهام اغلب نمادهای خودرویی و سیمانی افزایش یافت و این دو گروه سبزترین گروه‌های بازار سهام هستند. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه سی اُم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با صعود هزار و ۲۸۶ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۴۸ واحد رسید. شاخص هم

روز دوشنبه قیمت سهام اغلب نمادهای خودرویی و سیمانی افزایش یافت و این دو گروه سبزترین گروه‌های بازار سهام هستند.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه سی اُم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با صعود هزار و ۲۸۶ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۴۸ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و ۲۲۳ واحدی در سطح ۴۲۶ هزار و ۵۸۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۷ واحد بالا آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۹۸۶ واحد قرار گرفت.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «حکشتی»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شپدیس»، «فملی» و «اخابر» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «دماوند» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «زاگرس» و «سمگا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و سآبیک و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، سمگا و دی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های سبز

روز دوشنبه قیمت سهام اغلب نمادهای خودرویی و سیمانی افزایش یافت و این دو گروه سبزترین گروه‌های بازار سهام هستند.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام رشد کرد و به رقم ۱۳۱ هزار و ۷۰۷ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۲۵ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۴ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل ۳۲ درصد کاهش یافت و ۴۶ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۴ درصد افت کرد و در رقم ۱۹۵ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد دی (بانک دی) با صف‌ خرید ۵۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از دی، نمادهای ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس) و ستران (شرکت سیمان تهران) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) تعلق داشت که ارزش آن ۳۴ میلیارد تومان بود. پس از وآذر، نمادهای حپترو، خچرخش، تپمپی و مداران بیشترین صف فروش داشتند.

 حرکت فواره‎‌ای شاخص بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....