تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 دی 1399 - 22:11
کد خبر : 29331

حذف سیمان از ویترین مصالح‌فروشان

حذف سیمان از ویترین مصالح‌فروشان

صف‌ دلال‌ها جلوی کارخانجات رئیس اتحادیه مصالح فروشان می‌گوید: ۱۲ روز است که سیمان از ویترین مصالح فروشان ساختمان حذف شده است. فعالان بازار مصالح ساختمانی تهران خبر دادند که سیمان در پایتخت کمیاب شده است. فروشندگان مصالح ساختمانی مدعی هستند که « توزیع سیمان از محل درب کارخانه کم شده است و همین مسئله تنش

صف‌ دلال‌ها جلوی کارخانجات

رئیس اتحادیه مصالح فروشان می‌گوید: ۱۲ روز است که سیمان از ویترین مصالح فروشان ساختمان حذف شده است.

فعالان بازار مصالح ساختمانی تهران خبر دادند که سیمان در پایتخت کمیاب شده است. فروشندگان مصالح ساختمانی مدعی هستند که « توزیع سیمان از محل درب کارخانه کم شده است و همین مسئله تنش جدیدی را در بازار مصالح ساختمانی ایجاد کرده است.»

در اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، این در حالی است که انجمن صنفی سیمان اعلام کرده است: سیمان در تهران کمیاب نشده است. بر اساس آمارها، علی رغم اینکه امسال ساخت و ساز افزایش نیافته است اما « عرضه سیمان به کل کشور از سوی کارخانه‌ها در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴/۱۸ درصد بیشتر توزیع شده است و تاکنون ۳۲ میلیون و ۵۰۰ تن سیمان در داخل کشور توزیع شده است! یعنی تولیدکنندگان پنج میلیون تن سیمان نسبت به پارسال بیشتر تولید کرده‌اند.»

با این وجود باید پرسید که پس سیمان‌های تولید شده کجاست و در کدام انبارها بلوکه شده است؟

سیمان از ویترین مصالح فروشان حذف شد

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی، سیستم توزیع «عرضه مستقیم سیمان از کارخانه به سازندگان» نه تنها قیمت سیمان را ارزان نکرده است بلکه با اجرای این روش حاشیه امنی برای دلالان ایجاد شده است و یک عده دلال پروانه ساختمانی را با وکالت از سازندگان می‌گیرند و برای خرید سیمان به کارخانه سیمان تهران مراجعه می‌کنند و با این روش سیمان می‌خرند.

اسماعیل کاظمی قهی معتقد است: ویترین فروشندگان مصالح ساختمانی از سیمان خالی است. ۱۲ روز است که مصالح فروشان سیمان ندارند و هزینه حمل و نقل سیمان از ۲۵ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان رسیده است که عملا باید گفت حمل و نقل قیمت سیمان را گران کرد.

سیمان چهار دست می‌چرخد تا به مصالح‌فروشان برسد!

این فعال صنفی درباره وضعیت بازار سیمان گفت: سیمان چهار دست می‌چرخد تا به مصالح‌فروشان برسد. یعنی سیمان در حلقه اول به دست کسانی که حواله برای آنها صادر شده می‌رسد و بعد به عامل فروش تعلق می‌گیرد. پس از آن به سازندگان صوری می‌رسد و آنها هم سیمان را به راننده می‌دهند و این راننده نیز با سود جزئی در اختیار مصالح‌فروشان می‌گذارد.

کاظمی اظهار کرد: چنانچه کارگروهی جهت این توزیع نابسمان سیمان تشکیل نشود، در سه ماهه آخر سال با مشکل توزیع سیمان در تهران مواجه می‌شویم.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....