تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1399 - 12:10
کد خبر : 36619

جولان سایت های کلاهبرداری فیلتر نشده در حوزه ارزهای دیجیتال

جولان سایت های کلاهبرداری فیلتر نشده در حوزه ارزهای دیجیتال

یک کارشناس اقتصادی گفت: مدتی است که مردم به سایت های تقلبی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روی آوردند که فیلتر نبوده و طبق آمارها ۳۱ درصد از ترافیک این سایت برای کشور ایران است. اقتصاددان: محمد میرزایی کارشناس اقتصادی، در ارتباط با کلاهبرداری های جدید شرکت های ارز دیجیتال اظهار کرد: افزایش قیمت بیت

یک کارشناس اقتصادی گفت: مدتی است که مردم به سایت های تقلبی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روی آوردند که فیلتر نبوده و طبق آمارها ۳۱ درصد از ترافیک این سایت برای کشور ایران است.

اقتصاددان: محمد میرزایی کارشناس اقتصادی، در ارتباط با کلاهبرداری های جدید شرکت های ارز دیجیتال اظهار کرد: افزایش قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته و شرایط نابسامان اقتصادی در داخل کشور، عامل هدایت مردم به سمت سرمایه‌گذاری در سایت های کلاهبرداری به روش هرمی و پانزی است.

وی گفت: عدم آگاهی و اطلاع رسانی از مسیرهای درست سرمایه گذاری در دنیای پر سود ارز دیجیتال باعث شده تا مردم در دام کلاهبرداران گرفتار شده و سرمایه‌های خود را از دست بدهند، به عنوان مثال سایت هایWozur.com و enigmatrades.net سایت هایی هستند که در ایران بسیار فعال بوده و طرح های خود رو در غالب طرح های پانزی ارائه می دهند.

میرزایی ادامه داد: طرح پانزی در دنیای ارز دیجیتال نوعی کلاهبرداری در سرمایه‌گذاری است که با وعده پرداخت بازدهی مشخص به سرمایه‌گذاران موجود از محل کسب درآمد از طریق سرمایه‌گذاران جدید، افراد را فریب می‌دهند. متاسفانه این دست از سایت ها فیلتر نیستند و این موضوع باعث شده افراد زیادی اعتماد کنند و سرمایه های خود را از دست بدهند. در این طرح کلاهبرداری، افراد ناآگاه را ترغیب می کنند تا برای سرمایه‌گذاری در یک یا چند پروژه بسیار پر سود سرمایه های خود را در اختیار آنها قرار دهند. سود این طرح ها آنچنان بالاست که افراد زیادی فریب می خورند، این در حالی است که پول سرمایه گذاران در هیچ‌جا سرمایه گذاری نشده و نوعی بازی با پول از محل سرمایه‌گذاری افراد جدید است.

وی تاکید کرد: در نهایت زمانی که این شبکه به اندازه کافی بزرگ شد فرد کلاهبردار یک شبه ناپدید می شود. در حال حاضر سایت‌هایی مشغول فعالیت هستند که عملکرد آنها با طرح‌های پانزی مطابقت دارد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه این سایت های کلاهبرداری توسط پلیس فتا رصد می‌شود گفت: این سایت ها همچنان فیلتر نیستند و فیلتر نشدن آنها باعث می‌شود هم وطنان اطمینان اولیه به آنها پیدا کنند و در ادامه سرمایه گذاری خود دچار ضرر و خسران شوند؛ اگر نگاهی به این سایتها بیاندازیم از ۳۲هزارو ۵۰۰ جستجو، ایران تقریباً جزو اولین کشورها برای استفاده از این سایت بوده و ۳۱ درصد ترافیک سایت این سایت ها مربوط به کشور ایران است البته باید عنوان کنم خلا معرفی مسیر های درست سرمایه گزاری توسط رسانه های رسمی کشور توانسه مردم را به منابع غیر معتبر متصل کند و گاهی این منابع مسیرهای نادرستی به سرمایه گذاران معرفی می کند که در نهایت موجب ضرر و زیان آنها می شود.

637495012279666314 اقتصاددان نوشته

637495012267635436 اقتصاددان نوشته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....