تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 11:50
کد خبر : 80229

جلسه مزدی شورایعالی کار بی نتیجه پایان یافت

جلسه مزدی شورایعالی کار بی نتیجه پایان یافت

طفره رفتن نماینده کارفرمایان از ورود به نرخ دستمزد جلسه شورایعالی کار روز گذشته به دلیل طفره رفتن نماینده کارفرمایی از ورود به مساله عدد و رقم بی نتیجه پایان یافت و قرار شد تا در جلسه دوشنبه این هفته درباره نرخ حداقل دستمزد مذاکره شود. کمتر از دو هفته به پایان سال بیشتر باقی

طفره رفتن نماینده کارفرمایان از ورود به نرخ دستمزد

جلسه شورایعالی کار روز گذشته به دلیل طفره رفتن نماینده کارفرمایی از ورود به مساله عدد و رقم بی نتیجه پایان یافت و قرار شد تا در جلسه دوشنبه این هفته درباره نرخ حداقل دستمزد مذاکره شود.

کمتر از دو هفته به پایان سال بیشتر باقی نمانده اما هنوز خبری از تعیین حداقل دستمزد کارگران نیست. آنگونه که رییس کمیته دستمزد و نماینده کارگران اعلام کرده، دومین نشست رسمی شورایعالی کار با موضوع تعیین دستمزد ۱۴۰۱، شب گذشته بدون نتیجه پایان یافت.

فرامرز توفیقی درباره جزییات این نشست به بازار گفت: در این نشست کارفرمایان به عدد و رقم ورود نکردند و عملا تصمیمی درباره نرخ دستمزد کارگران در سال آینده گرفته نشد.

او با بیان اینکه تصمیم گیری درباره حداقل حقوق مصوب کارگران به نشست دوشنبه در هفته جاری موکول شد، ادامه داد: خواسته ما تعیین نرخ حقوق بر مبنای سبد معیشت کارگران و البته نرخ تورم اعلامی است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  رییس کمیته مزد شورای عالی کار که امیدوار است ماده ۴۱ قانون بعد از سال ها امسال در کشور اجرایی شود، ادامه داد : در حال حاضر سبد معیشت کارگران حدود ۹ میلیون تومان و نرخ تورم ۴۱.۲ درصد تعیین شده، این در حالی است که حداقل دستمزد کارگران حدود ۴ میلیون تومان است. در واقع ما یک گپ ۵ میلیون تومانی بین هزینه ها و درآمدهای جامعه کارگری را داریم که شرایط بسیار سختی را برای این بخش از جامعه فراهم کرده است.

با وجودی که اینکه نرخ دستمزد برای پوشش هزینه های زندگی حداقل باید ۲ برابر شود اما برخی از نمایندگان کارفرمایی بی توجه به مساله سبد معیشت کارگران همچنان روی مساله افزایش حقوق بر مبنای تورم تاکید می کنند. آنها مدعی اند که دستمزد سهمی بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی از قیمت تمام شده تولیدات در صنایع کوچک برخوردار بوده و افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت ها شرایط تولید را برای آنها سخت و غیر ممکن می سازد. با این اوصاف اگر قرار باشد دستمزد کارگران تنها و تنها بر مبنای تورم ۴۱.۲ درصدی افزایش یابد، نباید انتظار افزایش حقوق بیش از ۱.۶ میلیون تومانی را داشت. با این حساب حداقل دستمزد در سال آینده حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....