تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 - 19:25
کد خبر : 10731

جسد قاضی منصوری در رومانی پیدا شد | اولین تصاویر از جسد قاضی فراری پرونده طبری | وزارت خارجه: منتظر گزارش دولت رومانی هستیم

جسد قاضی منصوری در رومانی پیدا شد | اولین تصاویر از جسد قاضی فراری پرونده طبری | وزارت خارجه: منتظر گزارش دولت رومانی هستیم

حساب کاربری رسمی «رادیو فردا» در توئیتر به نقل از خبرنگار خود در بخارست نوشت: جسد «غلامرضا منصوری» قاضی ایرانی که قرار بود به‌منظور پاسخگویی به اتهامات خود به ایران بازگردد، در رومانی پیدا شده و هویت جسد نیز به تأیید رسمی رسیده است. جسد غلامرضا منصوری، قاضی متهم به فساد مالی که بر اساس

حساب کاربری رسمی «رادیو فردا» در توئیتر به نقل از خبرنگار خود در بخارست نوشت: جسد «غلامرضا منصوری» قاضی ایرانی که قرار بود به‌منظور پاسخگویی به اتهامات خود به ایران بازگردد، در رومانی پیدا شده و هویت جسد نیز به تأیید رسمی رسیده است.

جسد غلامرضا منصوری، قاضی متهم به فساد مالی که بر اساس حکم دادگاهی در رومانی به‌صورت موقت و مشروط آزاد بود روز جمعه در بیرون هتل محل اقامت وی پیدا شد.

خبرنگار رادیو فردا مدعی شده که غلامرضا منصوری از پنجره به بیرون پرتاب شده است.

واکنش رئیس بین الملل نیروی انتظامی
رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفت که خودکشی و مرگ غلامرضا منصوری از سوی پلیس اینترپل در بخارست تأیید شد.

سردار هادی شیرزاد گفت: پیامی از اینترپل بخارست (کشور رومانی) دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای «غلامرضا منصوری» یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پائین پرت کرده است.

وی تصریح کرد: پلیس بخارست با تاکید بر خودکشی آقای منصوری، فوت وی را تائید کرده است.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا خاطرنشان کرد: تحقیقات در این رابطه از سوی پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه درباره علت مرگ قاضی منصوری
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، درگذشت قاضی منصوری در رومانی را تأیید کرد و گفت که ایران منتظر دریافت گزارش رسمی رومانی درباره این موضوع است.

سیدعباس موسوی عصر جمعه ۳۰ خرداد ماه در پاسخ به پرسش خبرنگاران، ضمن تأیید خبر مربوط به درگذشت قاضی منصوری، گفت: منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: ایشان مدتی قبل به سفارت ایران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه قضاییه ایران از طریق پلیس بین‌الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد. بر این اساس ما از مقامات و پلیس رومانی می‌خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و در خصوص نحوه و علت دقیق این حادثه گزارش رسمی ارائه کند.

به گزارش همشهری آنلاین، غلامرضا منصوری به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه متهم است و پس از تشکیل دادگاه اکبر طبری، معاون اجرایی صادق لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه، نام وی بر سر زبان‌ها افتاد و مشخص شد که در خارج از کشور به سر می‌برد.

پس از آن گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت او در رومانی منتشر شد، اما قاضی دادگاهی در شهر بخارست تصمیم گرفت این متهم تا تاریخ ۲۰ تیر ماه تحت شرایط خاصی آزاد باشد.

قاضی رومانیایی از ایران خواسته بود مدارک مربوط به درخواست استرداد او را تا آن زمان به دادگاه ارائه کند‎.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....