تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 - 18:38
کد خبر : 6778

جزییات پرداخت ۳مرحله بسته حمایتی کرونایی/ پرداخت ۲۰۰تا ۶۰۰هزار تومان به هر خانوار

جزییات پرداخت ۳مرحله بسته حمایتی کرونایی/ پرداخت ۲۰۰تا ۶۰۰هزار تومان به هر خانوار

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در گفت وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز گیلان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گیلان، اظهار کرد: آنچه که امروز در گیلان می گذرد، با یک طیف وسیع تری در سراسر کشور وجود دارد و گزارشات توسط سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روزانه اعلام

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در گفت وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز گیلان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گیلان، اظهار کرد: آنچه که امروز در گیلان می گذرد، با یک طیف وسیع تری در سراسر کشور وجود دارد و گزارشات توسط سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روزانه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته برای دومین بار در استان گیلان حضور پیدا کردم، افزود: بهمن ماه گیلان با مشکل برف و خسارات سوء ناشی از آن بر زندگی مردم مواجه بود لذا از سوی دولت مامور شدم در گیلان حضور پیدا کنم. امروز نیز به واسطه شیوع بیماری کرونا به گیلان سفر کردم تا از نزدیک در جریان روند اقدامات قرار گیرم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مبارزه با کرونا در گیلان و دریافت گزارشات لازم از سوی مسئولان ذیربط، تصریح کرد: این گزارشات در اولین فرصت به دست رئیس جمهور و هیئت دولت خواهد رسید. حضور بنده در کنار مردم گیلان در این شرایط سخت لازم بود، زیرا یک رخداد بی نظیر در کشور ما پیش آمده؛ البته هر چند سال با یک بیماری مسری و صعب العلاج همچون سارس و تب کنگو مواجه هستیم، اما این بیماری ها معطوف به یک کشور و یک منطقه و یک قاره بود، اما کرونا همه جهان را در بر گرفته و کشور ما نیز جزو این همه گیری است.

نوبخت با اشاره به شدت شیوع کرونا در استان گیلان، بر لزوم مقابله با این بیماری تاکید کرد و گفت: دو اقدام از سوی دولت درخصوص کمک به مردم در این شرایط رخ داده که اولین اقدام رسیدگی به مباحث بهداشت و درمان مردم است و باید با پشتیبانی مالی و بودجه ای نیازهای بیمارستان ها را برطرف کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مباحث تخصصی و درمانی گیلان را به صورت تلفنی و روزانه پیگیری می کنیم، ادامه داد: بعد از گزارش رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دنبال حضور در ستاد مبارزه با کرونای گیلان، لازم بود اقدامات لازم جهت پذیرش بیماران در بیمارستان های استان صورت گیرد لذا براساس درخواست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبلغ ۲۸ میلیارد تومان به عنوان تنخواه حواله شد. همچنین برای تجهیز و راه اندازی دو بیمارستان جدیدالاحداث تالش و لنگرود ۲۲ میلیارد تومان دیگر به استان پرداخت کردیم.

وی کادر درمانی فاخر و بزرگ استان گیلان را نیازمند وسائل حفاظت شخصی برای حضور در کانون های پرویروس دانست و اضافه کرد: در حال حاضر همه استان ها برای رفع نیازهای بهداشتی و درمانی خود به ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست وزیر بهداشت مراجعه می کنند لذا از دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستیم اقلام و تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی و بیمارستان های استان را احصا و اعلام کند.

نوبخت با بیان اینکه ۱۶۰ میلیارد تومان جهت تامین ۱۸ قلم مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرداخت شده است، تصریح کرد: امروز کادر درمانی کشور در خط مقدم مقابله با کروناست و پزشکان و پرستاران جان خودشان را کف دست گرفته و به بیماران خدمت رسانی می کنند، اما متاسفانه بخشی از کادر درمانی ما هنوز کارانه های خود را دریافت نکرده اند لذا ۴۰ میلیارد تومان دیگر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت تا پرداخت های لازم را برای پرسنل داشته باشد.

وی کادر درمانی کشور را در معرض خطر کرونا دانست و خاطرنشان کرد: بی تردید نام شهدای خدمت جاوید و ماندگار خواهد ماند لذا یکی از مصوبات جلسه ستاد مبارزه با کرونای گیلان نامگذاری یکی از خیابان ها به نام شهدای خدمت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان تقدیم دانشگاه علوم پزشکی گیلان شده و منتی بر مردم نیست، گفت: اقدام دوم دولت درخصوص افرادی است که به نوعی معیشت آنان دچار مشکل شده لذا دو بسته حمایتی را تعریف کردیم که تا هفته آینده بسته اول پرداخت خواهد شد. در این راستا سه میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت شناسایی شدند که براساس بعد خانوار از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. تا پایان دوره بیماری کرونا و آثار آن سه مرحله پرداخت خواهیم داشت.

نوبخت بسته های حمایتی مذکور را غیر از حمایت معیشتی انتهای سال دانست و تصریح کرد: چهار میلیون خانوار دارای مشاغل خرد نیز شناسایی شده اند که به واسطه کسادی بازار شب عید با مشکلات مواجه هستند لذا یک تا دو میلیون وام قرض الحسنه بدون ضامن برای این قشر در نظر گرفته شده که به صورت ۲۷ ماهه از محل یارانه ها بازپرداخت خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ناشناخته بودن بیماری کرونا در جهان، بر لزوم استفاده از الگوی رفتاری کشور چین تاکید کرد و یادآور شد: خوشبختانه کرونا در چین مهار شده و امیدواریم ظرف چند ماه آینده نیز شاهد مهار آن در سراسر جهان و ایران باشیم.

وی ضمن قدردانی از قوای سه گانه و نیروهای مسلح و بخش خصوصی، اظهار کرد: ۱۶۰۰ میلیارد تومان بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع شده تا نیازهای کادر درمانی را برطرف کنند، اما اگر کسی بیمار نشود با این همه خسارت مواجه نخواهیم شد.

نوبخت با بیان اینکه بیماری کرونا برای پیشگیری نیاز به هزینه کرد فراوانی ندارد، گفت: فقط کافیست زمینه انتقال کرونا را فراهم نکنیم لذا مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و فعالیت ادارات و سازمان ها را محدود کردیم تا مردم در خانه بمانند و تماس را کم کنند. با وجود سختی های تحریم و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و تداوم طرح های عمرانی، نباید اجازه دهیم کرونا خسارت مضاعف برای کشور ایجاد کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از مردم خواست شرایط ایزوله شدن در خانه و کاهش تردد در شهر و شست و شوی دست ها را جدی بگیرند و یادآور شد: وظیفه ماست که نیازهای بیمارستان ها را تامین کنیم و این روند تا پایان این بحران ادامه خواهد داشت.

وی از پرداخت چهار هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان بیمه سلامت ایرانیان خبر داد و اضافه کرد: همچنین پنج هزار میلیارد تومان به بیمه تامین اجتماعی جهت پرداخت بدهی دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت کردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....