تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 - 21:11
کد خبر : 90300

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + جدول

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + جدول

این روزها تب و تاب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داغ شده است؛ بازنشستگان تامین اجتماعی حدود دو ماه و نیم منتظر افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بودند و بالاخره این اتفاق افتاد؛ بر این اساس مقرر شده تا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان برسد؛ اما جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تامین

این روزها تب و تاب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داغ شده است؛ بازنشستگان تامین اجتماعی حدود دو ماه و نیم منتظر افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بودند و بالاخره این اتفاق افتاد؛ بر این اساس مقرر شده تا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان برسد؛ اما جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به چه صورت خواهد بود؟ در این گزارش به این سوال مفصلا پاسخ خواهیم داد.

اقتصاددان: بالاخره پس از دو ماه و نیم انتظار بازنشستگان به سر آمد و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تصویب شد؛ خبری که وزیر رفاه نیز روز ۱۵خرداد در یک برنامه تلویزیونی آن را به اطلاع مردم رساند.

البته قرار شد که برای رعایت عدالت، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت پلکانی باشد و حقوق همه بازنشستگان به یک اندازه افزایش نداشته باشد؛ میزان افزایش حقوق بازنشستگان بین ۱۰ تا ۵۷درصد متغیر بود.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

براساس مصوبه جدید، کسانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، افزایش حقوق ۵۷.۴درصدی خواهند داشت و حداقل حقوق بازنشستگان نیز به ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان خواهد رسید؛ البته لازم به ذکر است ممکن است برخی بازنشستگان افزایش حقوقی بیش از ۵۷درصد داشته باشند؛ چراکه حداقل حقوق باید به ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان برسد و اگر حقوق بازنشستگان با افزایش ۵۷درصدی به رقم ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان نرسد، میزان افزایش حقوق به حدی خواهد بود که به این رقم برسد.

اما سطح دوم برای افرادی است که حقوق آن‌ها بین ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان تا ۱۰میلیون تومان باشد؛ این افراد افزایش حقوق ۱۰درصدی به علاوه ۶۵۰هزار تومان خواهند داشت.

سایر بازنشستگان تامین اجتماعی نیز ۱۰درصد افزایش حقوق دارند؛ بنابراین افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در کمترین حالت ۱۰درصد است و در بیشترین حالت نیز بستگی به آن دارد که حقوق فرد چقدر باشد؛ در نهایت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید به حداقل ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان برسد.

 جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + جدول

داستان عدالت در افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

موضوعی که امسال تاکید زیادی بر آن شده است، رعایت عدالت در حقوق ها است؛ چراکه سال گذشته درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به یک اندازه بود؛ ولی امسال این طور نیست؛ افرادی که حقوق بیشتری می‌گیرفتند، افزایش حقوق کمتری را تجربه خواهند کرد.
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی اعمال می‌شود؟

وزیر تعاون روز ۱۵خرداد اعلام کرد که بازنشستگان تامین اجتماعی از خرداد ماه منتظر افزایش حقوق باشند و این افزایش حقوق از همین ماه اعمال خواهد شد؛ بنابراین از خرداد ماه امسال، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان خواهد بود و هیچ بازنشسته تامین اجتماعی نباید حقوق کمتر از ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان دریافت کند.

افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی چه می‌شود؟

همانطور که گفته شد، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از خرداد ماه اعمال خواهد شد؛ بنابراین بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین و اردیبهشت افزایش حقوق نداشتند؛ پس این مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت چه خواهد شد؟

بنابر گفته وزیر رفاه، مابه التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت، با حقوق تیر و مرداد پرداخت خواهد شد؛ یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی تیر ماه افزایش حقوق فروردین و مرداد ماه نیز افزایش حقوق اردیبهشت خود را دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....