تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 15:12
کد خبر : 28778

جزئیات یارانه جدید کمک معیشتی ابهام دارد

جزئیات یارانه جدید کمک معیشتی ابهام دارد

در حالی قرار است از امشب کمک معیشتی سرانه ۱۰۰ هزار تومان برای هر یک اعضای خانواده واریز شد که در رابطه با تعداد دریافت کنندکان این تسهیلات و همچنین بازه زمانی پرداخت آن ابهاماتی وجود دارد که سازمان و دستگاهی در این زمینه پاسخگو نیست. به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم؛ در پی

در حالی قرار است از امشب کمک معیشتی سرانه ۱۰۰ هزار تومان برای هر یک اعضای خانواده واریز شد که در رابطه با تعداد دریافت کنندکان این تسهیلات و همچنین بازه زمانی پرداخت آن ابهاماتی وجود دارد که سازمان و دستگاهی در این زمینه پاسخگو نیست.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم؛ در پی مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از این ویروس وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تاریخ سوم آذر درباره چگونگی حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت‌های شدید کرونایی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری درباره حمایت از خانوارها در شرایط شیوع بیماری کرونا و بند ۱۲ مصوبه چهل‌ویکمین نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا، سازوکار حمایت جبرانی معیشت خانوارها به شرح زیر اعلام می‌شود:

الف) پرداخت کمک بلاعوض یک میلیون ریال ماهانه به اعضای خانوار

۱٫ کمک بلاعوض (ماهانه مبلغ یک میلیون ریال به ازای هر یک از اعضای خانوار) از آذرماه تا پایان سال جاری به مدت چهار ماه، به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود. تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول یعنی فروردین سال ۱۳۹۹ در نظر گرفته می‌شود.

۲٫ خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک‌معیشتی که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، حدود ۲۹٫۷ میلیون نفر (۱۱ میلیون خانوار) تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می‌گیرند.

همچنین شب گذشته سازمان برنامه و بودجه طی اطلاعیه‌ای از پرداخت یارانه معیشتی کرونا از ساعت ۲۴ امشب ۲۷ آذر خبر داد.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی و به‌دنبال تفاهم‌ حاصله مبنی بر حمایت از معیشت اقشار کم‌درآمد که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا کسب درآمد آنها مختل شده است، مقرر شد که به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شود. همچنین به سایر افراد با مشخصات زیر نیز ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد:

– افرادی کههیچ‌یک از اعضای خانواده آنها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند

-افرادی که هیچ‌یک از اعضای خانواده آنها بیمه‌پرداز نباشند

-افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص‌های بانکی از درآمد حداقلی برخوردار نباشند

-افرادی که در گروه یارانه معیشت‌بگیر باشند

پیش از این نیز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بر هماهنگی دولت و مجلس در طرح حمایت معیشتی تأکید کرده بود. همچنین بر اساس مصوبه مجلس (قانون پرداخت یارانه کالاهای اساسی) که از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده بود مقرر شده بود به ‌مدت ۶ ماه تا پایان سال جاری یارانه جدید به ۶۰ میلیون نفر پرداخت شود. اعتبار کلی برای پرداخت این یارانه ۳۰ هزار میلیارد تومان عنوان شده بود. در گزارش سازمان برنامه اعلام شده است به تمام افرادی که در گروه یارانه معیشت قرار دارند نیز ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

در حالی قرار است از امشب کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به حساب خانواده‌ها واریز شود که همچنان در رابطه تعداد افراد دریافت کننده این تسهیلات ابهاماتی وجود دارد که آیا تعداد آنها بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است یا بر اساس مصوبه مجلس ۶۰ میلیون نفر!

همچنین در رابطه با زمان پرداخت این تسهیلات نیز ابهام وجود دارد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا زمان پرداخت کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی ۴ ماه پایانی سال ۹۹ ( آذر، دی، بهمن و اسفند) در نظر گرفته شده است اما بر اساس مصوبه مجلس (قانون پرداخت یارانه کالاهای اساسی) که از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده بود مقرر شده به‌مدت ۶ ماه تا پایان سال جاری یارانه جدید به ۶۰ میلیون نفر پرداخت شود.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده و برخی شنیده‌ها قرار است یارانه کمک معیشتی جدید (۱۰۰ هزار تومانی) تلفیقی از مصوبه ستاد ملی کرونا و مجلس شورای اسلامی باشد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....