تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 19:45
کد خبر : 95536

جزئیات طرح توزیع برنج و شکر ارزان در ماه محرم

جزئیات طرح توزیع برنج و شکر ارزان در ماه محرم

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در طرح عرضه کالاهای اساسی در محرم، قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی ۱۹ هزار تومان، برنج هندی ۱۷ هزار تومان، برنج تایلندی ۱۱ هزار تومان و شکر ۱۸ هزار تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این کالاها از محل انبارهای ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در طرح عرضه کالاهای اساسی در محرم، قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی ۱۹ هزار تومان، برنج هندی ۱۷ هزار تومان، برنج تایلندی ۱۱ هزار تومان و شکر ۱۸ هزار تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این کالاها از محل انبارهای ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها تأمین شده است.

سید سعید راد با اعلام اینکه این کالاها شامل ۵۰ هزار تن برنج و ۳۰ هزار تن شکر است، افزود: توزیع اقلام مذکور که برای ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته شده است، به‌زودی آغاز می‌شود و در طول ایام سوگواری تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اقلام فوق در هر استان برعهده کارگروه تنظیم بازار آن استان قرار دارد، اظهار کرد: ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان‌ها، مقدار تعیین شده از این کالا را به نمایندگانی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تبلیغات اسلامی استان معرفی می‌شوند، تحویل خواهند داد.

گفتنی است، برنج‌های اختصاص یافته در کیسه‌های ۱۰ کیلویی و شکرهای تخصیص داده شده در کیسه‌های ۵۰ کیلویی بسته‌بندی شده‌ و با قیمت‌های مصوب توزیع خواهند شد.

جهش قیمت برنج ایرانی

افزایش قیمت شدید برنج ایرانی در یک سال گذشته موجب شده تا بسیاری از اقشار ضعیف جامعه توان خرید نداشته باشند. افزایش قیمت هر کیلو برنج ایرانی به بیش از ۱۰۰ هزار تومان و افزایش قیمت محصولات کیفی ایرانی به قیمت هایی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در کنار افزایش قیمت برنج خارجی، موجب شد تا زمزمه های لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج آغاز شود. فعالان این بازار معتقد بودند که یکی از علل افزایش قیمت برنج در بازار همین ممنوعیت فصلی و تناسب نداشت تقاضا با عرضه است.

این تقاضا بالاخره برای امسال نتیجه داد و دیروز معاون گمرک ایران اعلام کرد که ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری لغو و اجرایی نخواهد شد و بر این اساس واردات این کالا به روال قبل ادامه دارد. موضوعی که انتظارها برای کاهش قیمت برنج در بازار را افزایش داده است. حالا بسیاری از مردم که طی یک سال گذشته بار افزایش قیمت برنج به عنوان کالایی اساسی را تحمل یا بعضا آن را از سبد خوراکی‌های خود حذف کرده‌اند،‌ در انتظار آنند تا نتیجه ارزیابی های کارشناسان و عملی شدن خواسته واردکنندگان را در کاهش قیمت برنج در بازار مشاهده کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....