تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 - 10:59
کد خبر : 27320

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز ۱۸ آذرماه ۹۹

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز ۱۸ آذرماه ۹۹

جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه ۹۹   شاخص کل بورس صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه کار خود را با کمترین نوسان نسبت به روز گذشته شروع کرد و تا ۲۰ دقیقه تنها شاهد تغییرات ۵۰۰ واحدی شاخص بودیم، اما در ادامه انگار که تلاش‌ها برای حفظ شاخص کل نتیجه نداده

جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه ۹۹

 

شاخص کل بورس صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه کار خود را با کمترین نوسان نسبت به روز گذشته شروع کرد و تا ۲۰ دقیقه تنها شاهد تغییرات ۵۰۰ واحدی شاخص بودیم، اما در ادامه انگار که تلاش‌ها برای حفظ شاخص کل نتیجه نداده باشد، به طور ناگهانی شاخص کل روند نزولی در پیش گرفت و با گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات شاهد کاهش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل و نزدیک شدن آن به مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بودیم. تا این لحظه هرچند شاخص کل ۵۳ صدم درصد کاهش داشته، اما شاهد رشد ۱۴ صدم درصدی شاخص هم‌وزن بودیم و این یعنی شرکت‌های کوچک همچنان در مدار صعودی حرکت می‌کنند. عمده کاهش شاخص کل در ابتدای معاملات مربوط به نماد‌های فارس، کگل، شستا، شتران، وغدیر و تاپیکو است.

 

تقابل شرکت‌های بزرگ و کوچک بر سر تعیین روند بازار

به گزارش  اقتصاددان به نقل از فرارو، در ابتدای معاملات امروز از مجموع ۳۱۸ نماد بورسی معامله شده، ۱۹۴ نماد قرمزرنگ هستند و ۱۲۴ نماد با روند صعودی به استقبال سهامدارانشان آمده‌اند. در بازار فرابورس رقابت بالا گرفته و در بین ۲۳۵ نماد معامله شده، شاهد کاهش قیمت سهام در ۱۱۵ نماد و افزایش آن در ۱۲۰ نماد هستیم.
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه ۹۹

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
بررسی نقشه بازار در ابتدای معاملات امروز نشان می‌دهد احتمالا امروز هم یک بازار پرنوسان را شاهد خواهیم بود. اینبار بانکی‌ها عنوان برترین گروه صنعت از نظر حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. در بین آن‌ها وبصادر در تلاش برای رسیدن به صف خرید است، اما تا اینجای کار چندباری تا لب چشمه رفته و تشنه لب برگشته. وتجارت در محدوده قیمت روز گذشته معامله می‌شود و دیگر نماد‌های این گروه عموما قرمزرنگ هستند. در گروه خودرو و ساخت قطعات نماد‌های بزرگ مثل خودرو، خساپا، خپارس و خگستر با کمترین نوسان نسبت به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند و دیگر نماد‌ها رفتار دو گانه‌ای دارد. خزامیا و خبمهن کاهش چشمگیر و ختور و خنصیر افزایش چشمگیر قیمت سهام را تجربه می‌کنند. در گروه محصولات شیمیایی شرکت‌های بزرگ و متوسط عموما قرمزرنگ هستند و تنها شاهد افزایش قیمت سهام در چند شرکت کوچک هستیم. شبریز امروز صعودی ظاهر شده و تنها پالایشگاه سبزرنگ در تابلو بازار است. شپنا و شتران کاهش سه تا چهار درصدی را تجربه می‌کنند و شبندر نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود. همین موضوع باعث ادامه روند نزولی قیمت صندوق ETF پالایش شده است. دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام هم با کمی کاهش قیمت روبرو هستند. در گروه فلزات اساسی سهام فولاد نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود و دیگر نماد‌ها بازار متعادلی را تجربه می‌کنند. غذایی‌ها، بیمه‌ها، دارویی‌ها و کانی غیرفلزی از معدود گروه‌های سبزرنگ در نقشه ابتدای بازار امروز هستند.

یک چهارم نماد‌ها صف خرید دارند

بررسی صف‌های خرید و فروش در ابتدای بازار امروز نشان می‌دهد با وجود کاهش چشمگیر شاخص کل، همچنان در ۱۴۵ نماد یعنی ۲۴ درصد از بازار سرمایه شاهد تشکیل صف خرید هستیم ارزش کل این صف‌ها به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و در طرف مقابل در ۱۲ درصد نماد‌ها یعنی ۷۶ نماد صف فروش به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است. موردی که نشان می‌دهد  معاملات در بازار نزولی امروز، همچنان در جریان است و شاهد قفل شدن نماد‌ها نیستیم.

چخزر؛ سنگین‌ترین صف خرید

سنگین‌ترین صف خرید در ابتدای بازار امروز برای سهام چخزر که به تازگی شاهد عرضه اولیه آن بودیم، تشکیل شده است و ارزش آن به ۲۵۰ میلیارد تومان می‌رسد. کگهر با صف خرید ۱۱۲ میلیارد تومانی در مقام دوم قرار دارد و رتبه سوم به ثبهساز با صف ۶۷ میلیارد تومانی رسیده. بعد از آن‌ها نماد‌های ثامید، وتوکا، ولپارس، بموتو، شسینا، وکار، رافزا، کوثر، بگیلان، قاسم و کتوکا از دیگر نماد‌های دارای صف خرید سنگین در ابتدای معاملات امروز هستند.

پدرخش؛ سنگین‌ترین صف فروش

در آن سوی بازار نماد پدرخش برای چندمین روز متوالی، صدرنشین فهرست سنگین‌ترین صف‌های فروش است. ارزش صف فروش این نماد امروز به ۴۱ میلیارد تومان می‌رسد. وساخت با صف ۲۷ میلیاردی و خرینگ با صف ۲۴ میلیاردی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. انرژی ۱،‌های وب، غنوش و تلیسه دیگر نماد‌ها با سنگین‌ترین صف فروش در بازار امروز هستند.
ع

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....