تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399 - 20:50
کد خبر : 29073

جزئیات دستگیری شاخ سایت‌های شرط‌‌بندی

جزئیات دستگیری شاخ سایت‌های شرط‌‌بندی

 کاهش سرعت اینترنت ایران وعده وزیر ارتباطات برای حل مشکلات اینترنت، کاهش سرعت اینترنت ایران، دستگیری و احتمال دیپورت شاخ سایت‌های شرط‌بندی به ایران و قیمت احتمالی گلکسی S21 از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند. در حالی که این روزها انتشار تصاویری از مشکلات آموزش آنلاین در مناطق روستایی گلایه‌هایی در افکار عمومی ایجاد کرده

 کاهش سرعت اینترنت ایران

وعده وزیر ارتباطات برای حل مشکلات اینترنت، کاهش سرعت اینترنت ایران، دستگیری و احتمال دیپورت شاخ سایت‌های شرط‌بندی به ایران و قیمت احتمالی گلکسی S21 از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

در حالی که این روزها انتشار تصاویری از مشکلات آموزش آنلاین در مناطق روستایی گلایه‌هایی در افکار عمومی ایجاد کرده است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادعا کرد با سفر ۱۰ روزه به سیستان‌وبلوچستان، به مشکلات اینترنت این استان رسیدگی می‌کند.

بر اساس گزارش زومیت از لایو اینستاگرامی محمدجواد آذری‌جهرمی، او گفت که چهار درصد روستاهای استان سیستان و بلوچستان هیچ ابزاری ارتباطی اعم از تلفن ‌ثابت،‌ تلفن‌ همراه و اینترنت ثابت ندارند.

در اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،  به‌علاوه، از مجموع هفت هزار و ۱۴۸ روستای این استان، سه هزار و ۴۴۲ روستا، بالای ۲۰ خانوار هستند، درحالی‌که تنها ۲۸۶ روستای آن به اینترنت ثابت دسترسی دارند.

به همین دلیل وزیر ارتباطات برنامه دارد از ۶ دی ماه به سیستان و بلوچستان سفر کند و طی ۱۰ روز به روند اتصال روستاها به اینترنت نظارت کند. آذری جهرمی اضافه کرد که پس از بازگشت خود نیز، یکی از معاونانش را تا زمان اتمام پروژه در استان مستقر خواهد کرد.

کاهش سرعت اینترنت ایران

این وعده‌ها در حالی است که ، جدیدترین گزارش Speedtest از کاهش سرعت اینترنت در ایران خبر می‌دهد.

دیجیاتو در این مورد نوشته است که جدیدترین گزارش اسپیدتست نشان می‌دهد که در ماه نوامبر، برای چندمین ماه متوالی شاهد افزایش میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان هستیم.

اما سرعت اینترنت در ایران در جهت مخالف اینترنت جهانی در حال حرکت است و همانند ماه اکتبر روند نزولی داشته و با کاهش مواجه شده است.

سرعت اینترنت ثابت در ایران به ۱۷.۸۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است و با ۹ رتبه سقوط، در رده ۱۳۷ جدول قرار دارد

سرعت اینترنت موبایل در ایران نیز در ماه نوامبر مانند دو ماه قبلی روند نزولی را تجربه کرده و به ۲۵.۶۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است. ایران در این بخش با ۶ رتبه سقوط در رده ۸۴ جدول قرار دارد.

احتمال دیپورت شاخ سایت‌های شرط‌بندی

پس از چند روز اخبار ضد و نقیض در مورد دستگیری میلاد حاتمی، امروز رسانه‌ها از بازداشت این شاخ سایت‌های شرط‌بندی خبر داده‌اند.

حاتمی، یکی از گردانندگان و تبلیغ‌کنندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی که از محل درآمد این سایت‌ها ارتزاق می‌کند، توسط پلیس ترکیه بازداشت و تحویل پلیس مهاجرت این کشور شد.

این فرد، یکی از گردانندگان و تبلیغ‌کنندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی به شمار می‌آید و چندین سال است از این طریق پولهای زیادی را کسب کرده و کلاهبرداری زیادی در این رابطه انجام داده، است. او از تمام روش‌های غیراخلاقی برای تبلیغ استفاده می‌کند.

حاتمی در روزهای گذشته ویدئویی در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن، داخل خودروی پلیس استانبول در حال بازی با آژیر خودروی پلیس دیده می‌شد و علت بازداشت وی نیز انجام این کار و انتشار تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی عنوان شده است.

سهم برندها در بازار موبایل

زومیت از بازار موبایل گزارش داده است که بیشترین گوشی‌هایی که طی ۱۲ ماه گذشته به کشور وارد شده‌اند، برندهای سامسونگ، شیائومی و نوکیا داشته‌اند.

در این میان، بااینکه گوشی‌های اپل تنها ۴درصد واردات را ازلحاظ تعدادی به خود اختصاص داده‌اند، دارای سهم ارزش ۱۸ درصدی هستند.

طبق آماری که انجمن واردکنندگان موبایل از میزان واردات برندهای موبایل به بازار ایران از آذر ۹۸ تا آبان ۹۹ دراختیار زومیت قرار داده، ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار دستگاه موبایل با برند سامسونگ وارد کشور شده است.

این به‌معنای داشتن سهم ۴۶ درصدی در بازار موبایل ایران است. میزان فعال‌سازی گوشی‌های سامسونگ در این مدت زمان هم ۵۱ درصد، معادل ۴ میلیون و ۸۳۹ هزار دستگاه بوده است.

پس از سامسونگ به‌ترتیب، شیائومی با ۱۸ درصد و نوکیا با ۱۵ درصد در مقام‌های بعدی تعداد دستگاه‌های واردشده به بازار ایران قرار دارند.

در مقام چهارم، هواوی با ۱۰ درصد سهم بازار و سپس اپل با ۴ درصد، آنر با ۲ درصد قرار دارند.

قیمت احتمالی گلکسی S21

دیجیاتو نیز از دنیای فناوری خبر داده است که پرچمداران سری گلکسی S21 با قیمتی نزدیک به گلکسی S20 به بازار عرضه می‌شوند.

بر اساس این گزارش، فاصله زیادی تا معرفی پرچمداران سری گلکسی S21 نداریم و اکنون پیش از فرا رسیدن موعد رونمایی، قیمت سه عضو این خانواده یعنی گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 الترا به بیرون درز پیدا کرده است.

ظاهرا قیمت گوشی‌های هوشمند جدید خانواده گلکسیS21 تفاوت چندانی با پرچمداران نسل قبلی خود یعنی گوشی‌های سری گلکسی S20 ندارد. پیش‌بینی‌ می‌شود پرچمداران جدید کره‌ای‌ها با قیمت پایه ۸۴۹ یورو به بازار عرضه شوند.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....