تاریخ انتشار : یکشنبه 22 آبان 1401 - 21:14
کد خبر : 107213

جزئیات جدید افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان اعلام شد

جزئیات جدید افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان اعلام شد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: براساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، حقوق یک کارمند با خانوار چهار نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد. اقتصاددان: سید محمدرضا میرتاج الدینی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: برای بازنشستگان در این لایحه مبلغ ثابت ۹۰۰ هزار

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: براساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، حقوق یک کارمند با خانوار چهار نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

اقتصاددان: سید محمدرضا میرتاج الدینی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: برای بازنشستگان در این لایحه مبلغ ثابت ۹۰۰ هزار تومان بعلاوه افزایش حق عائله مندی و اولاد در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری دولت حقوق‌های پایین‌تر ۲۰ درصد و در برابر حقوق‌های بالاتر با درصدهای کمتر افزایش پیدا می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق شاغلان دستگاه‌های مختلف طبق قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس امتیاز محاسبه می‌شود از این رو سه هزار امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته شده که یک نوع فوق العاده است که در سال‌های آینده هم حفظ خواهد شد و ممکن است تحت عنوان ترمیم حقوق کارکنان درصدی افزایش نیز همه ساله داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه معادل ریالی سه هزار امتیاز یک میلیون و پنج هزار و ۸۰۰ تومان می‌شود، افزود: مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسورات و همینطور در بازنشستگی نیز محاسبه خواهد شد.

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه به موجب این لایحه حق عائله مندی ۵۰ درصد و حق اولاد ۱۰۰ درصد برای کارکنان و بازنشستگان افزایش یافته است، اظهار داشت: بر این اساس حقوق یک کارمند با خانوار چهار نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مطابق لایحه مزبور مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نیز به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین از افزایش ۱۵ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در کشور نیز خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....