تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 19:45
کد خبر : 80685

جزئیات بسته معیشتی برای رفع فقر اعلام شد

جزئیات بسته معیشتی برای رفع فقر اعلام شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص بسته معیشتی گفت: به دستور رئیس‌جمهوری در ارتباط با رفع فقر یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حال تنظیم است. حجت‌الله عبدالملکی در جمع خبرنگاران گفت: در طول سال.های انقلاب اسلامی به مسئله رفع فقر توجه جدی شده است و ما اقداماتی انجام دادیم که

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص بسته معیشتی گفت: به دستور رئیس‌جمهوری در ارتباط با رفع فقر یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حال تنظیم است.
حجت‌الله عبدالملکی در جمع خبرنگاران گفت: در طول سال.های انقلاب اسلامی به مسئله رفع فقر توجه جدی شده است و ما اقداماتی انجام دادیم که در سطح دنیا بی‌نظیر است.
وی ادامه داد: دولت مردمی سیزدهم در حوزه بیمه فراگیر یک اتفاق جدیدی را رقم می‌زند. ما امروز اعلام کردیم که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از محرومان و افراد کم درآمد در روستاها و جمعیت عشایری و شهرهای کوچک با معرفی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و تعدادی دیگر از نهادهای حمایتی تحت بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند که این افراد آغاز بیمه‌پردازیشان رایگان خواهد بود و سالانه یک درصد اضافه می‌شود زیرا در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر درنهایت پنج درصد را اعضای صندوق و ۱۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند.

وزیر رفاه اضافه کرد ؛این کار شروع شد و عملا بیش از ۸۰ درصد به تعداد بیمه شده‌های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اضافه شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس که ردیف مناسبی را در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفتند، گفت: تلاش می‌کنیم تا منابع دیگری که در اختیار دولت است را بتوانیم جذب و سال آینده تعداد بیشتری را بیمه کنیم.

عبدالملکی در ادامه درخصوص بسته معیشتی اظهار کرد: به دستور رئیس‌جمهوری در ارتباط با رفع فقر یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حال تنظیم است. طراحیها و هماهنگی‌های اولیه انجام شده است. ما با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان اینکه این بسته پنج محور اصلی دارد و شامل کمک.های غذایی، کمکهای نقدی، تسهیلات، توانمندسازی و اشتغال و تخفیف می‌شود، اظهار کرد: ما در حال مذاکره با قسمت‌های مختلف هستیم. دستور رئیس‌جمهوری را به صورت دائم پیگیری می‌کنیم. معاون اول رئیس‌جمهوری و معاون اقتصادی هم در این زمینه به ما کمک می‌کنند.

عبدالملکی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد دستمزد کارگران امشب اعلام شود؟ اظهار کرد: امروز چهارشنبه است و جلسه شورای‌عالی کار برگزار می‌شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....