تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اسفند 1399 - 20:05
کد خبر : 39776

جزئیات برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه‌ها

جزئیات برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: درخواست ما از دانشگاه‌ها این است که در مناطق کم‌خطر از نظر همه‌گیری کرونا، امکان حضور دانشجویان برای شرکت در آزمون پایان نیمسال را بررسی و مقدمات برگزاری امتحان حضوری فراهم کنند. اقتصاددان: علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: درخواست ما از دانشگاه‌ها این است که در مناطق کم‌خطر از نظر همه‌گیری کرونا، امکان حضور دانشجویان برای شرکت در آزمون پایان نیمسال را بررسی و مقدمات برگزاری امتحان حضوری فراهم کنند.

اقتصاددان: علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم جاری گفت: ترجیح وزارت علوم این است که امتحانات حضوری برگزار شود، اما در شهر‌هایی که ستاد ملی کرونا به ما اجازه بدهد و علاوه بر آن شرایط آن در دانشگاه و موسسه آموزش عالی فراهم باشد این اتفاق خواهد افتاد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: اگر دانشجویی در شهر دیگری زندگی و تحصیل می‌کند، این امکان وجود دارد که با هماهنگی دانشگاه مبدا و مقصد، در شهر محل سکونت امتحان بدهد.

وی با بیان اینکه اولویت اول سلامتی دانشجویان و کارکنان و اعضای هیئت علمی است، افزود: درخواست ما از دانشگاه‌ها این است که در مناطق کم‌خطر از نظر همه‌گیری کرونا، امکان حضور دانشجویان برای شرکت در آزمون پایان نیمسال را بررسی و مقدمات برگزاری امتحان حضوری فراهم کنند.

خاکی تاکید کرد: ترجیح ما این است که امتحانات حضوری باشد البته وزارت علوم هیچ الزامی را برای دانشگاه‌ها ایجاد نکرده است.

وی افزود: در دانشگاه‌هایی که تعداد دانشجویان غیر بومی بالاست و این احتمال وجود دارد که نتوانند شرایط را به درستی مدیریت کنند، حضوری شدن امتحانات ملغی است، زیرا دانشگاه‌ها از نظر خوابگاه و امکانات سلف سرویس و غذا نمی‌تواند شرایط حضور دانشجویان غیر بومی را فراهم کند و شیوه نامه‌های بهداشتی قطعا رعایت نخواهد شد.

معاون وزیر علوم صدیق توضیح داد: باید سهم آزمون پایان نیمسال در تعیین نمره نهایی دانشجو به میزان حداقلی تخفیف پیدا کند. تصمیم به حضوری شدن امتحانات هنوز یک احتمال است و حضوری شدن امتحانات، هنوز امری قطعی به شمار نمی‌رود.

خاکی صدیق یادآوری کرد: این تصمیم اصلا به معنی برگزاری حضوری امتحانات در مناطق قرمز و نارنجی نیست و امتحانات در این مناطق حضوری نخواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....