تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 - 14:04
کد خبر : 107417

جذب نیرو با وجود ضرردهی شرکت های دولتی

جذب نیرو با وجود ضرردهی شرکت های دولتی

گزارش جدید شرکت ایران‌ خودرو نشان می‌دهد تعداد شاغلان شرکت اصلی ایران‌ خودرو (به‌ جز گروه) طی یک سال اخیر با افزایش ۱۴۲۵ نفری از ۲۰ هزار و ۵۲۱ نفر در شهریور سال ۱۴۰۰ به ۲۱ هزار و ۹۴۶ نفر در شهریور امسال رسیده است. قابل ذکر است با توجه به اینکه گروه ایران‌ خودرو

گزارش جدید شرکت ایران‌ خودرو نشان می‌دهد تعداد شاغلان شرکت اصلی ایران‌ خودرو (به‌ جز گروه) طی یک سال اخیر با افزایش ۱۴۲۵ نفری از ۲۰ هزار و ۵۲۱ نفر در شهریور سال ۱۴۰۰ به ۲۱ هزار و ۹۴۶ نفر در شهریور امسال رسیده است.

قابل ذکر است با توجه به اینکه گروه ایران‌ خودرو صورت مالی تلفیقی خود را منتشر نکرده؛ هنوز مشخص نیست تعداد شاغلان گروه چه تغییراتی در این مدت داشته است.

در ماه‌های اخیر یکی از نمایندگان مجلس مدعی شد خودروسازی کشور ۲۵ هزار نیروی مازاد دارد که توسط دولتی‌ها، مجلس و افراد با نفوذ به این صنعت تحمیل شده است.

همچنین بررسی آمارهای جهانی نیز نشان می‌دهد سرانه شاغلان خودروسازی در ایران ۳ برابر میانگین جهانی و ۵ برابر میانگین آن در کشورهای کره جنوبی، ژاپن و چین است؛ به طوریکه در شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو در حالی سالانه به ازای هر پرسنل ۹ تا ۱۰ دستگاه خودرو ساخته می‌شود که این میزان در جهان ۳۰ تا ۳۵ دستگاه خودرو و در شرق آسیا نیز ۴۵ تا ۶۵ دستگاه خودرو است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....