تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 11:27
کد خبر : 92020

جدیدترین خبر درباره یارانه تیرماه

جدیدترین خبر درباره یارانه تیرماه

سخنگوی دولت درباره سازوکار ادامه پرداخت یارانه‌ها به بیان توضیحاتی پرداخت. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: قانونگذار روش کالابرگ را برای پرداخت یارانه‌ها به مردم پیش‌بینی کرده است. پرداخت نقدی یارانه‌ها ادامه دارد بهادری تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند زیرساخت‌های لازم برای اختصاص کالابرگ الکترونیکی را به شیوه‌ای که بدون افزایش پرداخت از جیب

سخنگوی دولت درباره سازوکار ادامه پرداخت یارانه‌ها به بیان توضیحاتی پرداخت.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: قانونگذار روش کالابرگ را برای پرداخت یارانه‌ها به مردم پیش‌بینی کرده است.

پرداخت نقدی یارانه‌ها ادامه دارد

بهادری تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند زیرساخت‌های لازم برای اختصاص کالابرگ الکترونیکی را به شیوه‌ای که بدون افزایش پرداخت از جیب مردم، یارانه به شیوه کالابرگی یعنی از طریق عابربانک‌ها در اختیارشان قرار بگیرد، فراهم کند ولی طبیعتا تا فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم همین شیوه کنونی پرداخت نقدی یارانه‌ها استمرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: کارتخوان‌های نان طبق برنامه زمان‌بندی قبلی در استان‌ها توزیع می‌شود. هیچ‌گونه برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان و بنزین در دستور کار دولت نیست.

دبیر هیأت دولت گفت: صرفا زیرساخت‌هایی برای نان در حال توسعه در سطح کشور است و با استقرار کامل این زیرساخت‌ها هم بنا نیست هیچ تغییری در پرداخت از جیب مردم برای نان صورت پذیرد.

محدودیت‌های برای تعداد خرید نان؟

همچنین همزمان با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان شایعاتی درباره وضع محدودیت‌های برای تعداد خرید نان به گوش می‌خورد.

دبیر اطلاع‌رسانی ستاد نان در واکنش به این شایعه تاکید کرد: خانوار هیچ محدودیتی برای خرید نان نخواهند داشت و این محدودیت ایجاد نخواهد شد که خانوار براساس تعداد اعضا و جمعیت امکان حجم مشخصی از نان در روز یا ماه داشته باشند. اما اگر کسی تراکنش و خرید غیر منطقی داشته باشد، مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد. محدودیتی برای خرید نداریم اما مصرف شخصی هم حدود مشخصی دارد و خرید غیرمنطقی مورد بررسی قرار می‌دهیم چراکه این امکان وجود دارد حجم بالای خرید نان برای مصرف دامداری‌ها استفاده شود و افراد خارج از صنف برای مصرف شخصی حجم بالایی از نان را خریداری کند، نان را خشک کرده و آن را به دامداری‌ها بفروشد.

وی ادامه داد: برنامه این است که اگر خانواری دست به حجم بالایی از خرید نان بزند، پیامکی برای سرپرست آن خانوار ارسال و موضوع بررسی شود تا اگر دلیل این میزان خرید با حجم بالا دلیل غیرمنطقی داشته باشد، جلوی آن گرفته شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....