تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آبان 1398 - 22:46
کد خبر : 2328

جدیدترین اخبار بازار مسکن

جدیدترین اخبار بازار مسکن

جدیدترین اخبار بازار مسکن ضمن آنکه که اعلام می‌کند دیگر از افزایش نجومی قیمت مسکن، مشابه آنچه در سال ۹۷ رخ داد، خبری نخواهد بود، از اختصاص سیاست‌های اعتباری به منظور رونق بخش مسکن نیز خبر می‌دهد. به گزارش مجله دلتا با اینکه در مهرماه امسال معاملات مسکن روند افزایشی به خود گرفته است، اما

جدیدترین اخبار بازار مسکن ضمن آنکه که اعلام می‌کند دیگر از افزایش نجومی قیمت مسکن، مشابه آنچه در سال ۹۷ رخ داد، خبری نخواهد بود، از اختصاص سیاست‌های اعتباری به منظور رونق بخش مسکن نیز خبر می‌دهد.
به گزارش مجله دلتا با اینکه در مهرماه امسال معاملات مسکن روند افزایشی به خود گرفته است، اما تعداد معاملات مسکن هنوز در سطح قابل قبول نه تنها نسبت به دوره رونق بلکه حتی نسبت به سال گذشته؛ قرار ندارد، ولی با توجه به تغییر مسیر و افزایش حجم معاملات، انتظار می‌رود که این روند در ماه‌های آتی نیز تداوم داشته باشد و به‌دنبال آن رونق ساخت‌ و ساز و افزایش عرضه مسکن در کشور اتفاق بیفتد.
به‌ دنبال کنترل تقاضا در بازار ارز و جلوگیری از سوداگری در بازارهای موازی، وضعیت عرضه و تقاضا نیز در بخش مسکن نیز تغییر کرده است؛ به این صورت که عرضه واحدهای مسکونی به دنبال انعطاف‌پذیری برخی از مالکان افزایش یافته و هم‌زمان تقاضای سرمایه‌ای نیز به‌دلیل نبود چشم‌انداز مثبت از آینده قیمت مسکن از دید سرمایه‌گذاران، از بازار خارج شده‌ است. با این وجود، هنوز تفاوت معناداری میان توان خرید شهروندان و قیمت مسکن وجود دارد و کاهش متقاضی مسکن و متعاقبا کاهش معاملات نیز گویای این چالش است.

سیاست‌های اعتباری بخش مسکن می‌تواند به افزایش توان اقتصادی خانوار کمک کند، اما باید به این نکته توجه داشت که تخصیص اعتبار به منظور بالا بردن قدرت خرید می‌تواند متقاضیان دیگری را به خریداران اولیه اضافه کند؛ بنابراین سیاست‌های اعتباری حوزه مسکن نباید به‌ گونه‌ای اعمال شود که با ثابت ماندن عرضه و افزایش تقاضا، زمینه‌ساز افزایش مجدد قیمت مسکن باشد، ضمن آنکه حتی با تعدیلات قیمتی که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده است، هنوز هم حاشیه سود مناسبی برای سازندگان مسکن وجود دارد و انتظار می‌رود با توجه به افزایش تدریجی سطح تقاضا، ساخت‌ و ساز مسکن نیز گسترش یابد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....