تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 10:55
کد خبر : 128066

جدال اخبار در بازار دلار ایران

جدال اخبار در بازار دلار ایران

علی واعظ تحلیل گر سیاست خارجی که در بازار به این مشهور است که به منابع غربی نزدیک است، دیشب توییت زد و خبر آزادی ۲۴ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را تکذیب کرد.این در حالی است که دیروز این خبر در بین معامله گران دلار برجسته شده بود. اقتصاددان: قیمت دلار در روز های

علی واعظ تحلیل گر سیاست خارجی که در بازار به این مشهور است که به منابع غربی نزدیک است، دیشب توییت زد و خبر آزادی ۲۴ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را تکذیب کرد.این در حالی است که دیروز این خبر در بین معامله گران دلار برجسته شده بود.

اقتصاددان: قیمت دلار در روز های اخیر در یک دامنه خاص در حال نوسان است. تحلیلگران اقتصادی حجم قابل توجه سیگنال‌های مثبت را عامل تثبیت نرخ دلار در کانال پایین‌تر می‌دانند.

جدال اخبار در بازار دلار ایران

یکی از خبرهایی که دیروز سطح احتیاط خریداران دلار را بالا برد یک ادعا درباره ازادسازی ۲۴ میلیارد دلار از ارزهای بلوکه شده بود. با این حال، علی واعظ که در بازار به این مشهور است که به منابع غربی نزدیک است، دیشب توییت زد و خبر آزادی ۲۴ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را تکذیب کرد. برخی از فعالان اقتصادی می گفتند این خبر اگر از سوی معامله‌گران جدی گرفته شود، می‌تواند جهت دلار را عوض کند؛ البته با توجه به دست بالای بازارساز و سایر اخبار مثبت، دامنه نوسان بلند نیست و حتی خبرهای بعدی می‌تواند بازار را دوباره رنج کند.

پیش بینی قیمت دلار امروز

در شرایط فعلی عده ای از معامله گران در انتظار نتایج نشست شورای حکام هستند.در حال حاضر قیمت دلار هرات بین کف ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان و حمایت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان تا مقاومت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومانی در حال نوسان است و فعلا در همین محدوده گیر افتاده و برای پیدا کردن روند جدید باید یا حمایت یا مقاومت خود را بشکند و یک روز در محدوده جدید تثبیت بدهد تا روند جدید آن شکل بگیرد.

برخی معامله‌گرها می‌گویند احتمال کاهش بیش از افزایش است. توجیه آنها این است که قیمت دلار چند بار به ۵۱ و ۲۰۰ رسیده اما نتوانسته آن را بشکند؛ بنابراین اگر در شکستن کف موفق شود، حمایت بعدی دلار، مرز روانی ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

از سوی دیگر، افزایشی‌های بازار معتقدند که بازار فروش ندارد و دلار هرات یک کف قیمتی را خواهد زد و سپس شروع به افزایش می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....