تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1400 - 11:50
کد خبر : 59749

جایگاه ۱۹ ایران در لیست واردکنندگان عمده شکر

جایگاه ۱۹ ایران در لیست واردکنندگان عمده شکر

 واردات ۲۰۲۰، یازده درصد کاهش داشت   در حالیکه ارزش کل واردات شکر در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۵ میلیارد دلاربوده، ایران با ثبت وارداتی به ارزش ۳۹۵ میلیون دلار نوزدهمین وارد کننده عمده این محصول به شمار می رود. شکر یکی از کالاهای اساسی محسوب می شود و به دو صورت قهوه ای و

 واردات ۲۰۲۰، یازده درصد کاهش داشت

 

در حالیکه ارزش کل واردات شکر در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۵ میلیارد دلاربوده، ایران با ثبت وارداتی به ارزش ۳۹۵ میلیون دلار نوزدهمین وارد کننده عمده این محصول به شمار می رود.

شکر یکی از کالاهای اساسی محسوب می شود و به دو صورت قهوه ای و سفید غالبا عرضه می شود. داده های منتشر شده نشان می دهد که ارزش جهانی معاملات شکر وادراتی در سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۵.۱ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۶ در مجموع برای همه کشورهای خریدار شکر، ۲۸.۱ میلیارد دلار بود. لذا ارزش واردات شکر در سال ۲۰۲۰ به طور میانگین ۱۰ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ ارزش شکر وارداتی بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است.

سهم ۴۸ درصدی قاره آسیا از کل میزان واردات شکر در ۲۰۲۰
همچنین بر اساس این گزارش از منظر قاره ای، کشورهای آسیایی بیشترین ارزش شکر وارداتی را در طول سال  ۲۰۲۰ انجام داده اند. به طوری در مدت نامبرده خریدی به ارزش ۱۲.۱ میلیارد دلار انجام داده اند و ۴۸.۲ درصد از کل واردات شکر را در سطح جهان به ثبت رسانده اند. این در حالی است که از منظر قاره ای  واردکنندگان آفریقایی سهمی به میزان ۲۰.۲ درصد از کل واردات شکر داشته اند و در جایگاه دوم قرار گرفته اند. کشورهای اروپایی نیز با ۱۷.۲ درصد از کل واردات شکر در سال ۲۰۲۰ در جایگاه سوم دنیا جا گرفته اند.

در سال ۲۰۲۰ ایران وارداتی به ارزش ۳۹۵ میلیون دلار انجام داده است و در جایگاه ۱۹ وارد کنندگان شکر در جهان قرار گرفته است

کاهش ۱۱ درصدی واردات شکر ایران در ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل
به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،   کشور ایران نیز یکی از تولید کنندگان شکر در جهان محسوب می شود که سالانه بخشی از نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند. به طوری که بر اساس گزارشات منتشر شده حجم واردات شکر ایران در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۱ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر این گزارشات حاکی از این است که ایران در ۲۰۲۰ وارداتی به ارزش  ۳۹۵ میلیون دلار  انجام داده است در جایگاه نوزدهم دنیا قرار گرفته است.

ایالات متحده، اندونزی، چین، ایتالیا و مالزی؛ ۵ وارد کننده اصلی شکر
این در شرایطی است که در مدت نامبرده کشور ایالات متحده با انجام وارداتی به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار بزرگترین وارد کننده شکر در جهان بوده است و به این ترتیب ۸ درصد از کل واردات جهانی شکر را رقم زده است.

از سوی دیگر این داده ها نشان می دهد که کشور اندونزی با وارداتی به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار ۷.۷ درصد از کل واردات جهانی را به خود اختصاص داده است و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

همچنین کشور چین که در جایگاه سوم بزرگترین وارد کنندگان شکر در جهان قرار گرفته در این سال وارداتی به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار به ثبت رسانده است.

علاوه بر این کشور ایتالیا نیز در این سال وارداتی به ارزش ۷۶۴ میلیون دلار داشته است و چهارمین وارد کننده بزرگ شکر در جهان بوده است. همچنین مالزی با وارداتی به ارزش ۷۶۳ میلیون دلار در جایگاه پنجم دنیا قرار گرفته است.

به این ترتیب این ۵ وارد کننده ۲۹.۳ درصد از فروش جهانی شکر را در سال ۲۰۲۰ رقم زده اند.

از سوی دیگر کشورهای «بنگلادش، نیجریه، الجزایر، کره جنوبی، هند، ویتنام، اسپانیا، عربستان، مراکش و کانادا» نیز به ترتیب در جایگاه ششم تا پانزدهم وارد کنندگان عمده شکر قرار گرفته اند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....