تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1399 - 22:19
کد خبر : 25946

جایگاه ۱۲۷ ایران در شاخص بهبود کسب‌وکار

جایگاه ۱۲۷ ایران در شاخص بهبود کسب‌وکار

بانک جهانی در گزارش جدید خود شاخص سهولت کسب‌وکار کشورهای جهان را رتبه‌بندی کرده که ‌اقدامات ایران در راستای تسهیل تجارت فرامرزی در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ گسترده بوده است. بانک جهانی طبق روال سال‌های گذشته در گزارش سالانه «انجام کسب‌و‌کار ۲۰۲۰» که با عنوان «حفظ سرعت اصلاحات» نامگذاری شده، تعداد ۱۹۰ کشور جهان

بانک جهانی در گزارش جدید خود شاخص سهولت کسب‌وکار کشورهای جهان را رتبه‌بندی کرده که ‌اقدامات ایران در راستای تسهیل تجارت فرامرزی در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ گسترده بوده است.

بانک جهانی طبق روال سال‌های گذشته در گزارش سالانه «انجام کسب‌و‌کار ۲۰۲۰» که با عنوان «حفظ سرعت اصلاحات» نامگذاری شده، تعداد ۱۹۰ کشور جهان را به لحاظ شاخص سهولت انجام کسب‌وکار رتبه‌بندی کرده که در آن رتبه ایران برای سال ۲۰۲۰، ۱۲۷ اعلام شده است.

طبق اعلام بانک جهانی، اقدمات ایران در راستای تسهیل محیط کسب‌وکار، طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴، ساده‌سازی کسب‌وکار استارت‌آپ‌ها از طریق سیستم ثبت الکترونیکی و ایجاد پورتال‌های وب که امکان جست‌وجو و ذخیره نام انحصاری شرکت را برای موسسان آن فراهم می‌کند و همچنین ساده‌سازی رزرو اسامی و مراحل ثبت شرکت‌ها اقدامات مثبتی در زمینه تسهیل محیط کسب‌وکار محسوب می‌شود.

طبق این گزارش، ایران در راستای تسهیل اخذ اعتبار در سال‌های ۲۰۱۰ و همچنین ۲۰۱۷ اقداماتی از قبیل تاسیس دفتر جدید اعتباری خصوصی انجام داده که موجب بهبود وضعیت دسترسی به اطلاعات اعتباری شده است و همچنین به گزارش‌گیری از خرده‌فروشان خودرو در زمینه پرداخت‌های اعتباری به منظور تسهیل دسترسی به اطلاعات اعتباری مبادرت ورزیده است و این امر در زیرشاخص تسهیل اخذ اعتبار از جمله اقدامات کارا و موثر ایران عنوان شده است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....