تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 21:51
کد خبر : 58316

اهمیت پارک های علم و فناوری در افزایش ثروت جامعه

اهمیت پارک های علم و فناوری در افزایش ثروت جامعه

هدف اصلی پارک های علم و فناوری افزایش ثروت جامعه است سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: هدف اصلی پارک های علم و فناوری، افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت ها و موسسات متکی بر علم و دانش است. دکتر کوروش

هدف اصلی پارک های علم و فناوری افزایش ثروت جامعه است
سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: هدف اصلی پارک های علم و فناوری، افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت ها و موسسات متکی بر علم و دانش است.

۲۰۲۱۰۸۲۳ ۲۱۲۵۰۷ اقتصاددان نوشته

دکتر کوروش پرند در آغاز با اشاره به جایگاه ویژه و مهم فناوری و همچنین سرعت توسعه فناوری در دنیای امروز گفت: آنچه امروز در حوزه فناوری اهمیت دارد، تبدیل علم به ثروت است. پس از آن موضوع تبدیل ایده به محصول و محصول به تجاری سازی است که دارای جایگاه و اهمیت ویژه است. یکی از نقاطی که این فرآیند مهم در آن صورت می گیرد پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و فناوری واحدهای فناوری است.

۲۰۲۱۰۸۲۳ ۲۱۴۱۱۳ اقتصاددان نوشته

وی در تعریف و تشریح پارک های علم و فناوری اظهار داشت: پارک علم و فناوری نهادی پژوهشی و فناورانه است که به وسیله متخصصان حرفه ای اداره می شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت ها و موسسات متکی بر علم و دانش است.

وی در ادامه با اشاره به طرح های ضربتی اشتغال که در دولت های مختلف اجرا شده است، عنوان داشت: عموما این طرح ها با اعطای وام به افراد انجام شده اما در نهایت فرد با وام دریافتی اقدام به خرید خودرو و مسافرکشی کرده است. حقیقت آن است که آنچه در اشتغال زایی اهمیت دارد، در گام نخست بازاریابی، بازارسازی، بسته بندی و فرآوری است که در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد امکان تحقق آنها وجود دارد.

۲۰۲۱۰۸۲۳ ۲۱۲۶۴۴ اقتصاددان نوشته

استاد تمام گروه علوم کامپیوتر در بیان چالش های شرکت های فناورانه عنوان داشت: وقتی افراد شرکتی را راه اندازی می کردند، قوانین کار را نمی دانستند و از بیمه و امور حقوقی نیز آگاهی نداشتند و حتی وقتی کارشان هم به نتیجه می رسید به دلیل عدم آگاهی از قوانین دچار اختلاف می شدند. این چالش ها در پارک های علم و فناوری تقریبا وجود ندارد و این یکی از مزیت های پارک های علم و فناوری است.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های پارک های علم و فناوری و مراکز رشد این است که خدمات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی را ارائه می دهند و به همین دلیل از چالش های کمتری برخوردار هستند.

۲۰۲۱۰۸۲۳ ۲۱۳۹۵۲ اقتصاددان نوشته

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی همچنین از چالش های پارک های علم و فناوری که با آن مواجه هستند گفت و اظهار داشت: مهمترین چالش پارک های علم و فناوری چه در دانشگاه ها و چه در سطح استانی، کمبود بودجه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....