تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 - 20:41
کد خبر : 23553

ثبت پایین‌ترین رتبه برای ریسک اعتبار صادراتی ایران

ثبت پایین‌ترین رتبه برای ریسک اعتبار صادراتی ایران

جدیدترین گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) نشان می‌دهد که رتبه ریسک اعتبار صادراتی ایران نسبت به رتبه قبلی تغییری نکرده و روی عدد ۷ ایستاده است. گزارش جدید این سازمان حاکی از آن است که رتبه ایران در مقایسه با گزارش ۲۵ ژوئن ۲۰۲۰ بهبود نیافته و همچنان بدترین رتبه یعنی رتبه ۷

جدیدترین گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) نشان می‌دهد که رتبه ریسک اعتبار صادراتی ایران نسبت به رتبه قبلی تغییری نکرده و روی عدد ۷ ایستاده است.

گزارش جدید این سازمان حاکی از آن است که رتبه ایران در مقایسه با گزارش ۲۵ ژوئن ۲۰۲۰ بهبود نیافته و همچنان بدترین رتبه یعنی رتبه ۷ را ثبت کرده است. سازمان همکاری‌ و توسعه اقتصادی سالانه سه یا چهار گزارش از وضعیت ریسک اعتبار صادراتی کشورها منتشر می‌کند و کشورها را از رتبه یک تا‌ ۷ از یکدیگر تفکیک می‌کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از صنعت و اقتصاد ، در این گزارش همچنین وضعیت کشورهای منطقه و کشورهای همسایه ایران نیز مشخص شده است. اعداد به‌دست آمده از این گزارش نشان می‌دهد که تعداد قابل‌توجهی از کشورهای منطقه و آسیای میانه رتبه ۷ را در شاخص ریسک اعتبار صادراتی به‌دست آورده‌اند.

کشورهایی نظیر افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، یمن، سوریه و لبنان همگی رتبه ۷ یعنی بدترین رتبه را کسب کرده‌اند. اما کشورهایی که رتبه یک تا‌ ۳ را به‌دست آورده باشند به‌عنوان کشورهای کم‌ریسک در حوزه اعتبار صادراتی محسوب می‌شوند.

در میان کشور منطقه امارات، قطر و عربستان سعودی سه کشوری هستند که به‌عنوان کشورهای با ریسک پایین شناخته می‌شوند. از سوی دیگر برخی کشورها مانند عمان و ترکیه نسبت به گزارش‌های قبلی OECD رتبه‌های پایین‌تری را کسب کرده‌اند. همچنین کشورهایی از جمله اردن، بحرین، آذربایجان و ازبکستان رتبه ۵ را به‌دست آوردند و کشور روسیه رتبه ۴ را ثبت کرده است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....