تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 - 22:20
کد خبر : 64452

ثبت فناوری تولید “پچ پوشیدنی هوشمند” در اداره ثبت اختراعات آمریکا

ثبت فناوری تولید “پچ پوشیدنی هوشمند” در اداره ثبت اختراعات آمریکا

پژوهشگران پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برای اولین بار در کشور موفق به ثبت اختراع فناوری ساخت “پچ پوشیدنی هوشمند” در اداره ثبت اختراعات آمریکا USPTO شدند.  حسگر هوشمند ساخته شده به صورت یک پچ پوشیدنی، قادر به آنالیز همزمان بایومارکرهای مهم عرق از جمله گلوکز، لاکتات، کلراید، pH و میزان تعریق به صورت

پژوهشگران پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برای اولین بار در کشور موفق به ثبت اختراع فناوری ساخت “پچ پوشیدنی هوشمند” در اداره ثبت اختراعات آمریکا USPTO شدند.

 حسگر هوشمند ساخته شده به صورت یک پچ پوشیدنی، قادر به آنالیز همزمان بایومارکرهای مهم عرق از جمله گلوکز، لاکتات، کلراید، pH و میزان تعریق به صورت غیر تهاجمی و با حساسیت و گزینش پذیری بالا است. قیمت بسیار پایین (کمتر از ۰.۰۳ دلار)، کارایی بالا، سهولت کاربری، استفاده از فناوری تلفن هوشمند و مواد طبیعی و دوستدار محیط زیستی چون کاغذ و نخ در طراحی و ساخت حسگر و ارائه مدلی مبتنی بر اینترنت اشیاء از دیگر مزایای رقابتی و خاص این پچ پوشیدنی هوشمند هستند.

نتایج منتج از مطالعات میدانی به خوبی مؤید کارایی بالای پچ پوشیدنی هوشمند ساخته شده و پتانسیل کاربردی بالای آن در تشخیص‌های پزشکی، خود پایشی وضعیت سلامتی و سنجش عملکرد ورزشی است.

به نقل از پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، این طرح در راستای پایان نامه مقطع کارشناسی ارشدسینا اردلان و تحت راهنمایی دکتر حامد گل‌محمدی قانع مدیر گروه تحقیقاتی بیوپلتفرم‌های نانوحسگر و دکتر مریم وثوق در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران به انجام رسیده است. این طرح پیشتر در اسفند ۱۳۹۹ موفق به کسب رتبه نخست در دومین رویداد ملی طراحی و ساخت حسگرهای تشخیصی ستاد زیست توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده است و نتایج آن نیز در سال ۲۰۲۰ در مجله Biosensors and Bioelectronics با ضریب تاثیر ۱۰.۶ به چاپ رسیده است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....