تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آبان 1399 - 13:06
کد خبر : 23050

ثبت تبدیل شرکت‌های تجاری تسریع می‌شود

ثبت تبدیل شرکت‌های تجاری تسریع می‌شود

مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد از تسریع تبدیل شرکت‌های تجاری با دستور رییس قوه قضاییه خبر داد. مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با دستور رییس قوه قضاییه رفع مشکلات مربوط به ثبت تبدیل شرکت‌های تجاری تسریع خواهد شد. به گزارش

مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد از تسریع تبدیل شرکت‌های تجاری با دستور رییس قوه قضاییه خبر داد.

مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با دستور رییس قوه قضاییه رفع مشکلات مربوط به ثبت تبدیل شرکت‌های تجاری تسریع خواهد شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، بر این اساس رییس قوه قضاییه طی بخشنامه‌ای با اشاره به پیشنهاد رییس سازمان اسناد و املاک مبنی بر لزوم تسریع در رفع مشکلات مربوط به ثبت شرکت‌های تجاری، تبدیل این شرکت‌ها را درحدود قوانین و مقررات مجاز دانسته است.

دراین بخشنامه آمده است؛ تبدیل شرکت‌های تجاری موضوع ۲۰ قانون تجارت درحدود قوانین و مقررات مجاز است و نحوه ثبت تبدیل شرکت‌ها به موجب دستور العملی خواهد بود که ظرف مدت یک ماه از تاریخ مصوب این ماده توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه تهیه و پس از تائید رئیس قوه قضائیه توسط رئیس سازمان اسناد و املاک کشور ابلاغ می‌شود.

براساس ماده ۲۰ قانون تجارت، شرکت‌های تجارتی بر هفت قسم ۱ – شرکت سهامی ۲ – شرکت بامسئولیت محدود ۳ – شرکت تضامنی ۴ – شرکت مختلط غیرسهامی ۵ – شرکت مختلط سهامی ۶ – شرکت نسبی ۷ – شرکت تعاونی تولید و مصرف است که به موجب بخشنامه اخیر رئیس قوه قضائیه تبدیل این شرکت‌ها به یکدیگر مجاز خواهد شد.

ع
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....