تاریخ انتشار : دوشنبه 27 تیر 1401 - 20:01
کد خبر : 94784

ثبات نرخ سود وام مسکن در کانال ۲۶ درصد

ثبات نرخ سود وام مسکن در کانال ۲۶ درصد

روز گذشته همزمان با رکود بورس و نوسان پایین قیمت سهام، معاملات اوراق تسهیلات مسکن (تسه) هم کم‌رمق بود و تسه‌ها بدون تغییر قیمتی خاصی در محدوده ۱۴۰ هزار تومانی به کار خود پایان دادند. از ابتدای هفته دوم تیرماه، قیمت تسه‌ها در محدوده ۱۴۰ هزار تومانی توقف کرده و نوسانات خیلی پایینی دارد. با رسیدن قیمت

روز گذشته همزمان با رکود بورس و نوسان پایین قیمت سهام، معاملات اوراق تسهیلات مسکن (تسه) هم کم‌رمق بود و تسه‌ها بدون تغییر قیمتی خاصی در محدوده ۱۴۰ هزار تومانی به کار خود پایان دادند.

از ابتدای هفته دوم تیرماه، قیمت تسه‌ها در محدوده ۱۴۰ هزار تومانی توقف کرده و نوسانات خیلی پایینی دارد. با رسیدن قیمت تسه‌ها به حدود ۱۴۰ هزار تومان، متقاضی دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن در تهران باید چیزی حدود ۱۱۲ میلیون تومان خرج خرید اوراق کند. این یعنی به طور خالص تنها ۲۸۸ میلیون تومان از مبلغ وام برایش باقی می‌ماند.

رسیدن قیمت تسه‌ها به این سطوح بی‌سابقه، منجر شده تا نرخ بهره واقعی وام خرید مسکن هم افزایشی چشم‌گیر داشته باشد و به سطح ۲۶.۶ درصدی برسد.

هر چند این نرخ بهره بسیار بالاتر از نرخ بهره اعلامی ۱۷.۵ درصدی برای این وام است، اما داغ شدن معاملات مسکن و جهش تند قیمت‌ها منجر شده تا تامین مالی برای خرید مسکن حتی با نرخ ۲۶.۶ درصدی هم برای خریداران جذاب باشد.

در ماه گذشته در تهران حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی معامله شد که از تیر ۹۹ بی‌سابقه بوده است. همچنین طی دو ماه گذشته یعنی در اردیبهشت و خرداد قیمت مسکن در تهران پرواز ۱۵ درصدی داشته و به متر مربعی حدود ۴۰ میلیون تومان رسیده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....