تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مهر 1399 - 21:59
کد خبر : 20379

تولید کشور در یک دهه گذشته روندی کاهشی داشته است

تولید کشور در یک دهه گذشته روندی کاهشی داشته است

حسینی، رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید گفت: جهش و رونق تولید جزو با حمایت از تولیدکنندگان و رفع قوانین و مقررات مزاحم تولید میسر نیست، از این رو هدف‌گذاری اصلی و برنامه کمیسیون در طول این دوره تمرکز بر رفع موانع تولید و سرمایه گذاری خواهد بود. سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه

حسینی، رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید گفت: جهش و رونق تولید جزو با حمایت از تولیدکنندگان و رفع قوانین و مقررات مزاحم تولید میسر نیست، از این رو هدف‌گذاری اصلی و برنامه کمیسیون در طول این دوره تمرکز بر رفع موانع تولید و سرمایه گذاری خواهد بود.

سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در نشست با روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: تولید کشور در طول یک دهه گذشته روندی کاهشی داشته است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خانه ملت، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: رشد اقتصادی کشور در سال ۹۷ منفی ۵ و در سال ۹۸ منفی ۸ و در سال ۹۹ با شیوع بیماری کرونا همچنان سیر منفی خواهد داشت و این وضعیت با هدف گذاری جهش و رونق تولید فاصله بسیار دارد.

حسینی ادامه داد: جهش و رونق تولید جزو با حمایت از تولیدکنندگان و رفع قوانین و مقررات مزاحم تولید میسر نیست و هدف‌گذاری اصلی و برنامه کمیسیون در طول این دوره تمرکز بر رفع موانع تولید و سرمایه گذاری خواهد بود.

حسینی با اشاره به جایگاه تشکل‌های صنفی بخش خصوصی در ارائه واقعیت‌های بخش اقتصاد غیر دولتی، گفت: بهترین و مطمئن ترین منبع و ماخذ اقتصاد بخش غیردولتی، اتاق‌های بازرگانی هستند و مجلس به استناد گزارش‌های این بخش می تواند به وظیفه نظارتی خود به خوبی عمل کند.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، با اشاره به وجود قوانین در حوزه حمایت از تولید، گفت: به نظر می رسد علت اصلی تعلل و توقف در تزاحم و عدم تعامل مجریان باشد و باید با همکاری دولت، مجلس و بخش خصوصی سوءظن ها را به همکاری و هماهنگی تبدیل کنیم.

حسینی تامین مواد اولیه تولید، ترخیص سریع آن از گمرکات کشور و تامین منابع مالی تولیدکنندگان را جزء مسائل مورد توجه کمیسیون ویژه دانست و افزود: ارز حاصل از صادرات باید در کوتاه ترین زمان ممکن به چرخه تجاری کشور بازگردد.

براساس این گزارش غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در این نشست از حضور حسینی در جایگاه ریاست کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید استقبال کرد و گفت: در طول چهار دهه گذشته فعالان بخش خصوصی هیچگاه با شرایط این چنینی روبرو نبوده اند و متاسفانه باید اذعان کرد که بخش عمده ای از شرایط موجود خودساخته است.

وی افزود: تاخیر در تصمیم گیری‌ها، مشکلات بسیاری را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده و ما دو سال قبل از ابتلای کشور به شرایط پیش رو فضای فعلی را پیش بینی و راهکارهای آن را ارایه کرده بودیم اما توجهی به آن نشد و امروز بعد از ضایعات فراوان مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه مشکل اقتصاد کشور اورژانسی است، افزود: فضای کنونی برای تولید و صادرات  خوب نیست و نباید تصور شود که تمام مشکلات ارزی متوجه صادرکنندگان است.

شافعی افزود: سالها تلاش شد تا صادرات مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک مولفه مهم توسعه اقتصادی باشد اما متاسفانه یک شبه این تلاش ها مخدوش شد و لشکر صادرکنندگان با رویکرد غیر اقتصادی مواجه شدند و نتیجه آن می شود که صادرکنندگان حرفه ای کنار خواهند کشید و غیر حرفه ای ها وارد می شوند.

وی افرود: تولید به دلیل نبود مواد اولیه نیمه جان است و ما بسیار نگرانیم و این نگرانی جدی است و باید برای جلوگیری از توقف تولید و بروز تبعات متعدد آن هرچه سریعتر اقدام کرد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....