تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 دی 1401 - 21:27
کد خبر : 111750

توقف ۱۰ ساعته قطار قم-مشهد بدلیل یخ‌زدگی

توقف ۱۰ ساعته قطار قم-مشهد بدلیل یخ‌زدگی

در حالی که قطار قم-مشهد به‌دلیل نقص فنی ناشی از سرمای شدید هوا با تاخیر مواجه شده بود، شرکت راه‌آهن اعلام کرد ۱۰۰ درصد بهای بلیت به‌عنوان خسارت‌ تاخیر به مسافران بازگردانده می‌شود. صادق سکری -مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران- اظهار کرد: با وجود برودت هوا و بارش برف و باران در کشور،

در حالی که قطار قم-مشهد به‌دلیل نقص فنی ناشی از سرمای شدید هوا با تاخیر مواجه شده بود، شرکت راه‌آهن اعلام کرد ۱۰۰ درصد بهای بلیت به‌عنوان خسارت‌ تاخیر به مسافران بازگردانده می‌شود.

صادق سکری -مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران- اظهار کرد: با وجود برودت هوا و بارش برف و باران در کشور، در حالی که بسیاری از پروازها لغو شده بود، ما هیچ قطاری را لغو نکردیم، اما برخی قطارها به‌دلیل سرعت سیر کمتر برای رعایت ایمنی و حفظ جان مسافران، با وقفه و تاخیر در رسیدن به مقصد مواجه شدند.

وی درباره  قطار قم-مشهد توضیح داد: حتی قطار قم-مشهد که با منفی ۲۸ درجه سردترین نقطه کشور بوده و با یخ‌زدگی سوزن ریل مواجه شد، اما سیستم گرمایش قطار در مدتی که مسافران در قطار بودند قطع نشد و این قطار پس از رفع مشکل توسط ماموران فنی راه‌آهن، به سیر خود ادامه داد.

سکری با بیان اینکه در این شرایط ما تلاش می‌کنیم قطارها را سیر دهیم، خاطرنشان کرد: اگر یک قطار هم در راه مانده باشد دلیل نمی‌شود که کل شبکه را زیر سوال ببریم. زیرا در این شرایط سخت مردم زیادی در این مدت جابه‌جا شدند و در ۲۴ ساعت گذشته حتی در شهر مشهد ۶۰ رام قطار اعزام و بالغ‌بر ۵۰ هزار مسافر جابه‌جا شدند.

تمامی قطارهای مسافری به سیر خود ادامه می‌دهند

در این راستا همچنین روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علی‌رغم سرمای شدید در سراسر کشور، همه قطارهای مسافری طبق برنامه در حال جابه‌جایی مسافران هستند. با تلاش همکاران راه‌آهن در سراسر شبکه ریلی، تنها یک قطار مسافری حذف شده است و سایر قطارها طبق برنامه در حال اعزام است به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته در شبکه حمل‌ونقل ریلی حدود ۲۳۰ قطار مسافری بیش از ۸۰ هزار نفر را جابه‌جا کرده است.

بر اساس این اطلاعیه؛ قطار قم-مشهد به‌دلیل نقص فنی ناشی از سرمای شدید هوا با تاخیر مواجه بوده‌اند که این قطار هم به مقصد رسیده است و ۱۰۰ درصد بهای بلیت به‌عنوان خسارت‌ تاخیر به مسافران مسترد خواهد شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....