تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مرداد 1401 - 21:27
کد خبر : 96795

توقف واردات گندم در گرو افزایش بهره وری است

توقف واردات گندم در گرو افزایش بهره وری است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در برنامه میز اقتصاد عصر پنجشنبه شبکه خبر، با انتقاد از رویکرد واردات محور دولت در سال‌های گذشته، بر لزوم توجه به افزایش تولید برای نیل به خودکفایی و تاایمن امنیت عذایی کشور تاکید کرد. محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: چنانچه با اصلاح روش‌های سنتی، بهره وری در

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در برنامه میز اقتصاد عصر پنجشنبه شبکه خبر، با انتقاد از رویکرد واردات محور دولت در سال‌های گذشته، بر لزوم توجه به افزایش تولید برای نیل به خودکفایی و تاایمن امنیت عذایی کشور تاکید کرد.

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: چنانچه با اصلاح روش‌های سنتی، بهره وری در حوزه گندم را تا یک تُن در هکتار افزایش می‌دادیم، نیازی به خرید گندم از خارج از کشور نبود.

عسکری با بیان اینکه در کشور ما ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین مناسب کشت غلات وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه در عمل نتوانسته ایم بهره وری مناسبی از این ظرفیت داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر میانگین تولید گندم در هر هکتار ۴ تن است و اگر با اتخاذ راهکارهای نوین، بهره وری به ۵ تُن در هکتار افزایش می‌یافت، کل نیاز کشور به گندم تامین می‌شد و از واردات این محصول بی نیاز می‌شدیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی تولید دانه‌های روغنی را نیز بسیار کمتر از سطح مورد نیاز کشور خواند و با بیان اینکه در مقطعی گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد، اظهار داشت: متاسفانه در دولت گذشته نگاه‌ها معطوف به استفاده از ظرفیت‌های داخلی نبود و به واردات روغن اکتفا کردیم و اکنون در این زمینه با چالش جدی مواجه هستیم.

عسکری با تاکید بر لزوم توسعه کشت غلات و دانه‌های روغنی در کشور، تصریح کرد: ما در کمیسیون کشاورزی، سازکارهای مربوطه را تعریف کرده ایم و اعتبارات مورد نیاز نیز تصویب شده است.

وی افزود: نمایندگان در مجلس تلاش می‌کنند با اصلاح قوانین و به روز کردن آن‌ها و رفع بروکراسی ها، زمینه را برای افزایش تولید روغن به عنوان یک کالای اساسی فراهم کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....