تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 شهریور 1399 - 20:17
کد خبر : 17997

توقف طلا و نقره تحت تاثیر بازارهای مالی

توقف طلا و نقره تحت تاثیر بازارهای مالی

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده تا حدود ظهر نسبتا بالا و قیمت نقره در معاملات تقریبا ثابت ماند. در بازارهای روز سه شنبه علاقه به خرید فلزات گرانبها محدود بود که از دلایل آن می‌توان به نزولی بودن دیگر بازارها از جمله کاهش شدید قیمت نفت خام و افزون بر آن افزایش

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده تا حدود ظهر نسبتا بالا و قیمت نقره در معاملات تقریبا ثابت ماند. در بازارهای روز سه شنبه علاقه به خرید فلزات گرانبها محدود بود که از دلایل آن می‌توان به نزولی بودن دیگر بازارها از جمله کاهش شدید قیمت نفت خام و افزون بر آن افزایش ارزش دلار آمریکا اشاره کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین ؛ به گزارش کیتکو نیوز ایجاد صف فروش در بازارهای سهام ایالات متحده، اقبال بازار را نسبت به فلزات گرانبها و سرمایه گذاری‌های امن افزایش می‌دهد؛ در معاملات روز گذشته قیمت دو فلز طلا و نقره نسبت به پایین‌ترین سطح معاملات روز، افزایش قابل قبولی داشت. بر این اساس آخرین قیمت معاملات آتی طلای اکتبر با ۳٫۷۰ دلار افزایش به ۱۹۲۹٫۹۰ دلار در هر اونس رسید؛ همچنین قیمت هر اونس نقره در بازار کومکس نیویورک با ۰٫۰۰۷ دلار کاهش به قیمت ۲۶٫۷۰۵ معامله شد.

بازارهای جهانی سهام هم روز گذشته روند ترکیبی و متفاوتی داشتند؛ در شرایطی که در بازارهای آسیا روند حرکت سهام باثبات بود، در بازارهای اروپایی سهام، شاهد ریزش شاخص‌ها بودیم. در ایالات متحده هم پس از یک آخر هفته طولانی و در کنار آن پایان غیر رسمی تابستان، معامله‌گران و سرمایه گذاران برای شروع هفته تجاری احتیاط بیشتری در پیش گرفتند. ترامپ هم روز دوشنبه اعلام کرده که در آخرین نزاع درگرفته میان دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان، وی ممکن است ایالات متحده را از چین «جدا» کند.

در دیگر اخبار منتشر شده در طول روز گذشته، خبر افزایش تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه دوم از اهمیت زیادی برخوردار بود که کمی بیش از حد انتظار بود، اگرچه تولید ناخالص داخلی نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۱٫۸ و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴٫۷ درصد کاهش داشته است. در همین حال ارزش پوند انگلیس با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) کاهش یافته است. در بازارهای مهم خارجی، روز گذشته قیمت نفت خام نیمکس به میزان قابل توجهی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح قیمتی در شش هفته گذشته رسید و به قیمت ۳۶٫۳۰ دلار در هر بشکه معامله شد. در این راستا عربستان سعودی به عنوان تولیدکننده پیشرو نفت خام در جهان اعلام کرده به دلیل احتمال کاهش تقاضا برای نفت خام در ماه‌های آینده، قیمت نفت خود را کاهش می‌دهد. شاخص دلار آمریکا نسبت به روز جمعه افزایشی بود و بازده اوراق ده ساله خزانه داری آمریکا در حدود ۰٫۶۷ درصد معامله شد.

توقف طلا و نقره تحت تاثیر بازارهای مالی

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند حرکت صعودی قیمت طلا دارای مزیت فنی کلی در معاملات اخیر است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا در معاملات آتی ماه اکتبر دستیابی به سطح ۱۹۹۲٫۵۰ دلار و هدف بعدی نزولی کوتاه مدت این بازار، حفظ سطح پشتیبانی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۹۳۹٫۱۰ دلار و سطح مقاومت دوم ۱۹۵۰ دلار مشاهده شده است. همچنین سطح پشتیبانی اول ۱۹۰۴٫۶۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم ۱۹۰۰ دلار عنوان شده است.

توقف طلا و نقره تحت تاثیر بازارهای مالی

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی بازار نقره از مزیت فنی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره حفظ سطح مقاومت فنی در بالاترین سطح سپتامبر یعنی ۲۹٫۲۳۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی حفظ سطح پشتیبانی ۲۵ دلار در هر اونس است. نخستین سطح مقاومت نقره در معاملات ۲۷٫۳۸۵ دلار و سطح مقاومت دوم ۲۷٫۸۹ دلار دیده شده است؛ همچنین سطح پشتیبانی نخست ۲۵٫۹۸۵ و سطح پشتیبانی دوم ۲۵٫۵۰ دلار مشاهده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....